Bagi Hadiah Yang Jadi Darah Daging

November 21, 2011

Gambar dari SINI

Tadi belek-belek entri Iffah Afeefah yang terlepas beberapa hari ni akibat kesibukan melampau.

Ada satu entri yang ada satu komen yang menyebabkan saya berfikir jauh. Entri Buta+Pekak+Bisu=CINTA: Apa nak buat dengan hadiah pemberian bekas kekasih hati? Tu diaaaaa. Kemain lagi tajuk dia kan? Mesti la dia buat entri ni sebab terkenang hadiah-hadiah dari bekas kekasih hati dia, pi baca sendiri, ok?

Tapi saya tertarik dengan komen adik samurai champlo...


Hadiah macam mana yang akan jadi darah daging? Macam yang adik samurai champlo tulis kat situ, hadiah berbentuk makanan dan minuman. Kalo nak bagi kat kawan-kawan, ahli keluarga, bakal isteri, bakal suami (tak sebut kekasih kat sini, sebab ape ek? Fikir sendiri, ok?) hadiah berbentuk makanan, saya rasa sangat elok sekali. Lagi elok kalo kita sendiri yang buat~~~

Pasaipa?

Sebab bila kita sendiri yang buat, kita boleh bacakan ayat-ayat Allah dan selawat nabi sambil-sambil menyediakan makanan tu. Moga-moga nanti orang yang menerima hadiah kita, tenang hatinya dan elok peribadinya. Kalau bukan kita buat pulak, contohnya beli kat kedai, pastikan la makanan yang kita bagi tu halal dan terjamin kebaikannya. Bukan ke makanan yang jadi darah daging tu akan mempengaruhi serba sedikit akhlak dan peribadi kita?

Tapi orang sekarang ni tak suka sangat hadiah berbentuk makanan kan? Sebab bila da makan, terus habis. Tak boleh dah nak jadikan kenangan... Tu la yang selalu kita fikir... Sedangkan yang sebenarnya hadiah tu kekal sampai bila-bila...hurmmm...

You Might Also Like

20 Comments

  1. Hheee ada betul jugak kann.. Hadiah berbentuk makanan dan jadi darah daging dia..Akan kekal dengan dia sampai bila bila pon :')

    ReplyDelete
  2. betul jugak tu...tp paling afdal buat sndri la.kalau blnja kfc lain la plak kot =P

    ReplyDelete
  3. betul tu...
    lagi lebih bermakna kan?

    ReplyDelete
  4. betoi jugak. kalau wat sndiri lagi bermakna ae? tapi ai tak pandai masak. camna tu boss? ce kumen sket. :P

    ReplyDelete
  5. betul2. sy pun kalo nk bg kwn hadiah, suka bg makanan..

    sy pun suka org bg mkanan..haha ;)

    ReplyDelete
  6. sangat bersetuju....penah wat gini dgn ex pakwe..bagi dia mkn byk...tiap2 weekend masak tuk dia...bila dh putus..xde kenangan yg sakitkan hati pun nk ditatap

    ReplyDelete
  7. Nanti masuk perot
    slamenye ade dgn kite

    suke2

    ReplyDelete
  8. betol tue kira pown suka bg makanan.. sbb tue klu nk belanja , kira suka belanja makanan sbb akan jd drah daging... :)

    ReplyDelete
  9. setuju....efa pun suke hadiahkn buku2...dgn harapan dpt memberi manfaat kepada si penerima.. :)

    ReplyDelete
  10. Bila semakin dewasa, hadiah yang boleh digunakan akan lebih bermakna berbanding sekadar perhiasan

    ReplyDelete
  11. betol tuh..lagipon kalo nak jaga suami mmg kena jaga perut die pon..:P

    ReplyDelete
  12. betul tu.. hehe.. kata2 ini juga yang kami pegang sejak setahun lalu selepas seorang sahabat memperkenalkan frasa ini kepada saya sebab dia suka bagi hadiah dalam bentuk makanan..so sekarang, kami pun suka bagi hadiah berbentuk makanan.. hehehe

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com