Ticker

6/recent/ticker-posts

Kurta Moden KACAX - Pasti KACAK di Hari Raya

Assalamualaikum dan salam sejahtera!

Sedar tak sedar, dah lebih seminggu kita berpuasa. Tak sampai 3 minggu lagi nak raya pula. Sekejap je kan masa berlalu?

Dalam sekejap tak sekejap tu, uols dah ada baju raya ke belum? Ke masa saya tanya ni, uols baru teringat baju raya belum tempah! Ya Allah! Kalau jadi kat saya macam tu, dah tepuk dahi menangis bucu katil. Bukan tak boleh beli yang dah siap kat kedai, tapi susah nak jumpa yang memuaskan hati. Setiap tahun, mesti nak tempah dengan tailor ikut saiz badan. Ye lerr, orang kecik molek tapi rendah macam saya ni, kalau beli yang dah siap kat kedai, penyudahnya ke tailor jugakkkk, nak kena potong itu ini. Hahaha!

Kalau lelaki pulak, lebih senang beli baju dah siap kat kedai. Macam encik suami, beli yang dah siap lebih memudahkan dia. Kalau bagi dia kain pasang, suruh dia tempah kat tailor, lagi dua minggu nak raya baru dia hantar kang. Naya je baju tak siap-siap sampai malam raya. Hahaha! Sebab tu, dia lagi suka cari yang dah siap. Yang penting warna baju sedondon setiap kali raya.

Baju raya siap pakai menjadi pilihan lelaki di hari raya kan? Kredit gambar: KACAX

Tahun ni tema baju raya kami purple pink. Magenta. Kain pasang saya, dah siap hantar ke tailor dua bulan lepas lagi. Baru petang semalam terserempak dengan tailor tu kat bazar ramadhan. Dia kata, minggu depan boleh ambil baju dah. Wah! Tak sabar!

Tu baju saya. Baju encik suami?

Baru beberapa hari lepas, lengkap baju raya kami. Hahaha! Tahun ni encik suami memilih untuk beraya dengan kurta. Itu pun setelah puas saya membelek instagram sebab nak cari baju raya lelaki. Belek punya belek, terjumpa instagram @kacax_official. Instagram salah sebuah butik lelaki yang menjual kurta moden. Bila tunjuk gambar kat encik suami, dia terus jatuh suka dengan rekaan kurtanya yang terkini, kemas dan smart. Apa lagi, saya suruh dia pilih design mana yang dia nak, kemudian saya sendiri pergi ke butik KACAX yang letaknya di Plaza Angsana, Johor Bahru aje.

Butik KACAX, Plaza Angsana, Johor Bahru

Butik KACAX ni kat Level 3, berhadapan dengan kedai buku BADAN tu. Bila masuk je butik, terus rambang mata tengok betapa banyaknya design dan pilihan warna kurta kat butik ni. Terus lupa diri sekejap dengan pilihan encik suami. Semua kurta saya belek. Macam saya pulak yang nak pakai bajunya. Hahaha!

Merasa material baju kurta moden di Butik KACAX, Plaza Angsana, JB
Jahitan kemas kurta di Butik KACAX, Plaza Angsana, JB

Apa yang saya suka adalah kualiti kain dan jahitannya. Bagi yang nak cari baju lelaki material berkualiti, memang saya rekemen butik KACAX ni. Kainnya dari variasi cotton sampai la ke denim, rasa sejuk aje kat kulit, apatah lagi kalau dipakai kat badan. Mesti selesa dari pagi sampai ke petang beraya satu kampung. Eh!

Pilihan encik suami adalah Kurta Vero Teluk Belanga dari kain denim yang lembut. Saya nampak aje design tu, terus ambil warna yang sama dengan baju raya saya. Hah, senang! 

Ha, nak yang mana encik suami? Kot-kot la nak tukar pilihan, tak pun, menambah lagi sehelai dua. Hahaha!

Setiap design kat butik KACAX datang dengan 10 warna yang berbeza. Dari warna-warna garang sampai la warna-warna pastel. Lagi best, butik KACAX ni jugak ada pilihan kurta kanak-kanak dari saiz 1 sampai 9. Kalau ada anak bujang comel-comel, boleh lah terus beli baju sedondon dengan ayahnye, ye tak? Tak payah pening-pening lagi nak fikir pasal baju raya lepas tu. Zupp zappp, sambar dua tiga helai, terus pergi kaunter buat bayaran.

Pilihan kurta kanak-kanak di Butik KACAX, Plaza Angsana, JB

Oh, butik KACAX ada bagi diskaun 20% juga untuk pembelian offline dan online sehingga 10 Jun 2018, pukul 11.59 malam. Caranya, hanya tunjukkan screenshot promo code "BG04KACAX" dari entri blog ni atau kat mana-mana yang uols nampak promo code ni, semasa membayar di kaunter kalau uols membeli-belah terus di butik KACAX. Kalau uols jauh nun di sana, boleh juga guna promo code dengan membeli-belah secara online melalui whatsapp link http://www.wasap.my/60197351037/BG04KACAX.

Berbaloi-baloi kan?

Tak tipu tau, rambang mata nak pilih design kurta kat Butik KACAX, Plaza Angsana, JB

Rezeki kami, owner KACAX yang sangat peramah, Encik Nik dan Puan Jamilah, ada di butik malam tu, boleh lah bertunafoto selepas membeli-belah.

Jadi apa lagi, penduduk sekitar JB boleh berkunjung ke Butik KACAX di:

Butik KACAX
L3.41, Level 3,
Plaza Angsana,
Johor Bahru
(Berdekatan kedai buku Badan)

Like dan follow

Promo Code Diskaun 20%
BG04KACAX

atau whatsapp terus:



P/S: Macam mana agaknya rupa encik suami pakai Kurta KACAX ni ya? Jeng jeng jenggg. Tunggu...nanti kita update! Hihi


Post a Comment

7 Comments

  1. cantik tu kaler magenta.. berseri2 la sunah n suami di hari raya..

    ReplyDelete
  2. Suka color-color yang ada, kalau boleh nak amik semua sekali hehehe. Anak Sis dah berkenan maroon gan ijau emerald plak...

    ReplyDelete
  3. Memang kacax la lepas ni ye, hehehe
    Apa-apa pun warna pilihan tu cantik juga

    ReplyDelete
  4. Kacax bergaya di pagi raya.. Cewahhh

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com