Saya Takut Dengan...


What are you looking at ? by ~Malk-White on deviantART

Memang tak boleh kalau dia ada kat sekeliling.

Sama macam lipan jugak. Lipan sebab dia pernah gigit satu ketika dulu, so memang fobia. Kalau nampak boleh menggigil satu badan, seram sejuk. Kaki dia banyak, merayap laju-laju, so agak 'takut' kat situ.

Kalau labah-labah, sebab ape eks saya takut? Entah. Pelik gak. Dia gigit ke? Yang besar, orang kata kalo dia gigit nanti jadi spiderman. Ok, tipu. Boleh mati kot kalo black widow yang gigit.

Tapi bukan sebab tu saya takut labah-labah. Saya takut sebab kaki dia tu halus sangat. Kalo merayap laju-laju ke sana sini tu macam...erkkkk~ Takleh bayangkan... Huhuhu. Pernah terganggu solat saya sebab labah-labah ni. Siyes, takleh lahhh....

Hurmmm... Macam mana eks nak bagi hilang takut? Labah-labah kan serangga yang membantu Rasulullah s.a.w semasa hijrah dulu...adohhhh, cane ni?

P/S: Saya tak takut lipas.

36 comments:

  1. gugu pon x tkt lipas.. tp gugu tkt buaya.. heheh tetiba je ;)

    ReplyDelete
  2. euwwww....walaupun adam teringin nak jadi spiderman... tapi adam geli ngn benda alah ni ..euwww -.-'

    ReplyDelete
  3. jangan takut katak ye ~ngee (^_^)

    ReplyDelete
  4. saya pun tak takut lipas. tapi takut dgn katak la.huhu. nak bg hilang rasa takut ek. cuba main2 ngan labah2 tu. myb boleh hilngkan. berhadapan dgn ketakutan utk menghilangkan ketakutan.

    ReplyDelete
  5. hehe..akak pun pelik..br nk tny tkt x lipas tp rupanya sunah da ckp dl.ehehe

    org kata nk buang fobia,u face it.i mean cuba lwn sndr.akak pn xtau btl ke x
    akk tkt cicak..kalo nmpk menjerit2.hehe..tp kalau suh akk face cicak oh ampun!!nangis dulu kot.hehe

    ReplyDelete
  6. penyapu ada?kayu?selipar?bom pun boleh..hehe pukui jgn tak pukui..

    ReplyDelete
  7. takut labah2 ye? nk ilangkan caranya cmne? senang jer... tuka url blog

    1.sunahsukalabahlabah.com
    2.jdikan labah2 serangga kesayangan sbgaimana cik suha jdikan katak sbgai hewan kesayangannya, mgkin dia nk ilangkan fobia pda katak kot..
    3.bli ank patung labah2 bnyak2
    4. tepek gmbar labah2 di sekeliling bilik..
    5.cuba bermesra ngan labah2 & selami hati budinya :D

    ReplyDelete
  8. kasi kena gigit...boleh jadi spiderwomen...=)


    tikut takut tak..?

    ReplyDelete
  9. hehe, dulu-dulu takut, tapi dah ok. kak sunah kena buat rasa geli-geli :P

    ReplyDelete
  10. lipas itu comel...labah-labah itu raksasa!

    ReplyDelete
  11. cube wat baik2 ngan dia...dia ok je kak....;)

    ReplyDelete
  12. eheh..makan je sekor lelabah..

    ReplyDelete
  13. tikus mmg geli, hamster je x..:)

    ReplyDelete
  14. ha, bru semlm adik tngkp...pastu dy kate nk jual...erk..
    spider tu bsr, ada bulu2....


    kak, dlm kain batik akak kot ada spider...
    hahaha!!!!

    ReplyDelete
  15. sy geli tgk labah2 sebab die suke mrayap laju2...

    same gak ngn cicak. geli woo~

    ReplyDelete
  16. sygilah labah2...untong2 dpt jd spiderwoman....ade jgk superheroin kt msia neyh nanti... SUNAH THE SPIDERWOMAN...HIHIHI

    ReplyDelete
  17. lipan takut..
    sebelum ni.. lipan ada dalam selimut..
    adehh..
    nasib baik sedar..
    kalau tak demam la kena gigit kat lipan tu.. besar kott...

    ReplyDelete
  18. lipas lipan labah2 sume my tak suke.. bukan ape.. geliiiiiiii....-.-'

    ReplyDelete
  19. heee..mungkin akak bole stat sesi kenalan dgn die..hihi =)

    ReplyDelete
  20. Spesis yang dalam gambar nih macam berbisa.

    Hentam jer ngan gulungan sokabar. :-p

    Kih kih kih!

    [18PGSX] Logorithm's Wordless Wednesday #5

    [U] Logorithm buat logo baru untuk fan page EqbalZack.com!

    ReplyDelete
  21. labah2 comel la kak..
    takyah takut.
    kekeke~

    ReplyDelete
  22. as salam..
    erk.tak semua spesis yang ada kat malaysia ni, punya bisa. terutamanya labah2 rumah.

    tapi yang kat hutan, memang berbisa sebab fungsinya untuk melemahkan mangsa.

    ler..takut sebab kaki halus.
    cuba ambil penyapu lidi. dan lalukan kat tangan perlahan2.

    insya'Allah bila dah biasa, takde lagi rasa takut. dia punya rerambut pemanjat jer yang buat kita 'geli'

    ;)

    ReplyDelete
  23. its normal...dont worry. setiap org mmg ada benda y ditkutnya...akupun ada benda y aku takut gak...hehe

    ReplyDelete
  24. kalau pernah ikut prog dengan kak yati bachok .. ada kaedah nak hilangkan fobia. Ynag ketuk2 kat 13 sendi tu...

    ReplyDelete
  25. tq coz dh cument n3 ain . hehe tq sgt2 taw . nk cument ag pun leh hihi

    ReplyDelete
  26. cuba kawan ngan labah2 tu! mesti hilang rasa takut nanti...hehehehe

    akak geli ngan lipas dan cick! eeeuuuwwwww...

    ReplyDelete
  27. - labah2 ni ade yg bahaya...elok la lari kalo nampak...

    ReplyDelete
  28. akak rasa nya dengan semua binatang takut...geli

    ReplyDelete
  29. labah2 kite tak takut, tapi spesis labah2 yang boleh bawak maut tu, kite takut. huhu

    ReplyDelete
  30. godangnye!! CNK lagi gellllli dgn cicak.. adoilaa... ;p

    hi salam kenal... zcnk follow u. nnti jom singgah blog ok. n folo le sekaliiii.... :)

    http://pelangichanteque.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. tak takut dengan serangga...tapi geli...hehe....ikan hidup pon geli jugak, takut kalau pegang nanti jadi tergenggam kuat..

    ReplyDelete
  32. mse drjh 6 ske main labah2

    siap bila mati kitorg tanamkan

    tak geli pon

    cme y berbulu byk geli..lips euwww

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com