Cara-cara Untuk Menggugurkan Bayi

Klik gambar untuk source

Allah...

Menitis air mata melihat gambar ni...

Kesian bayi tu, tak berdosa pun...

Sampainya hati mereka yang sanggup melakukannya... T_T

Sebagaimana teganya mereka melakukan zina, tentulah tega juga untuk mereka melakukan perbuatan yang lebih terkutuk dari tu. Menambahkan lagi tompok-tompok hitam dalam hati, menimbunkan lagi dosa-dosa yang menggunung tinggi!

"Dan janganlah kamu membunuh anak-anak kamu kerana takutkan kepapaan; Kamilah yang memberi rezeki kepada mereka dan kepada kamu. Sesungguhnya perbuatan membunuh mereka adalah satu kesalahan yang sangat besar." [al-Israa' 17: 31]

"Dan janganlah kamu membunuh diri seseorang manusia yang diharamkan oleh Allah membunuhnya kecuali dengan alasan yang benar, dan sesiapa yang dibunuh secara zalim, maka sesungguhnya Kami telah menjadikan ahli warisannya berkuasa menuntut balas. Dalam pada itu, janganlah dia melampau dalam menuntut balas bunuh itu, kerana sesungguhnya ia adalah mendapat sepenuh-penuh pertolongan (menurut hukum Syarak)." [Al-Israa' 17: 33]

Yang ini baru pengguguran, belum campur lagi kes pembuangan bayi, dan siri-siri pembunuhan bayi yang lain...hurmmm.


P/S: Jauhilah zina...

31 comments:

  1. SEBELUM ZINA LAGI DAH DITEGAH UNTUK KITA MENGHAMPIRI.... MUKADIMAH ZINA

    ReplyDelete
  2. Kejamnya,x sanggup nak tengok...

    ReplyDelete
  3. sedih sesgt tgk nie.... bla akak tgk lam fb smlm rasa cam nk nangis je..smpai hati wat camtu.... Ya Allah.... kejadian ni penah berlaku dikalangan rakan terdekat....

    ReplyDelete
  4. sunah, procedur ni mungkin dikeluarkan untuk mengeluarkan bayi yang tidak lagi bernyawa.. kami dalam vet pun ada jugak procedure camni.. tp selalunya tak sampai hati nak buat.. lagi la pada manusia, walaupun bayi tu dah x bernyawa..

    ReplyDelete
  5. memang camtu cara dia! seksa kan baby dalam perut tu...

    ReplyDelete
  6. sumpah bodoh sape create ni.! damn.

    ReplyDelete
  7. Ya Rabbi seksanya tengok....rasa ngeri & ngilu

    ReplyDelete
  8. kira dh tgk sblm nie.. mmg smpi menitis air mata tgk nye..

    diorg sgt kejam!!!

    ReplyDelete
  9. Sayu , sedih .. Tak taw nak cakap yang macam mana..Semalam pon ada berita bayi di campak dari tingkat 2.. Takde hati perut betul ! :'(

    ReplyDelete
  10. ya Allah, kesiannye...jauhi zina...

    ReplyDelete
  11. Eee..dahsyat..kesiannye..sedih rasa tengok baby kecil tu..apa lah dosanya.. T_T

    ReplyDelete
  12. hari ni je baru ada org buang bayi dlm longkang...masyaAllah...

    ReplyDelete
  13. dasatnya.. kesiannya.. info berguna so akak masukkan entri ni dalam segmen abang ben http://ezaiza.blogspot.com/2011/10/lima-isu-entri-best-hari-ini.html
    jom baca dulu

    ReplyDelete
  14. semoga yg menggugurkan janin ini juga akan merasai spt ini...seksaan..kesakitan..keperitan..masyaALLAH....semoga yg melakukan ini juga mendapat pembalasan sewajarnya....

    ReplyDelete
  15. memanh sedih sangat2 tengok... jauhilah daripada zina

    ReplyDelete
  16. aku tgk video die..lagi la aku rasa sedih

    ReplyDelete
  17. salam sunah...ya Allah betapa sakitnya baby tu....sedihnya hati mama tengok benda2 mcm ni...kejam...:)

    ReplyDelete
  18. ya Allah..tak sanggup...sedih dan pilu tengok gambar ni...
    kite follow yer
    http://hyazz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. ergghhh...kejamnya manusia ni..sampai hati diaorang wat camtu kepada janin yang sekecil itu..yang tak mengerti apa2 pun...

    ReplyDelete
  20. Masya Allah..sampainya ati..manusia skrg dah xfikir dosa pahala..moga2 kita dijauhkan..mnta izin utk share...

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com