Nak Perfect Iman?



"Tidak sempurna iman seseorang itu, sehinggalah dia mengasihi saudaranya, seperti mana dia mengasihi dirinya sendiri."

(Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)


P/S I: So touching... T_T

P/S II: Ini antara aspek-aspek kesempurnaan iman, ada lagi yang lain untuk kamu teroka...
Nak Perfect Iman? Nak Perfect Iman? Reviewed by Sunah Sakura on February 26, 2012 Rating: 5

17 comments:

  1. Menarik jalan cerita dia... sampai habis tengok dan tak sangka ending dia mcm tu... Moral of the story: Hargai mereka yang ada disekeliling kita sebelum mereka tiada...

    ReplyDelete
  2. cabang iman tu banyak..berusaha lengkapkan semua cabang2nya..

    ReplyDelete
  3. sedih tgk cerite ni.. mulia nye hati lelaki tu kan.. ;)

    ReplyDelete
  4. nice sharing boss :D like like like. :D

    ReplyDelete
  5. adoii, kena batahg hidung kak sunah ;(

    sy xmengasihi sesama saudara. kalau dah bensi mmg xkan kasih la kan :(

    ReplyDelete
  6. sedih! jadi kenalah hargai orang yang kita sayang..

    ReplyDelete
  7. kemanisan iman @ halawatul iman (:

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum sunah...menarik sgt...:)

    ReplyDelete
  9. as salam..
    alhamdulillah..
    hm.. tapi nak menuju kesempurnaan tu sungguh mencabar..sahabat dan kawan, menjadi sandaran-Nya menguji kita.

    biar bersedih didunia, asal gembira di sana.. ameen..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com

Powered by Blogger.