Ticker

6/recent/ticker-posts

Pertama Kali Dalam Sejarah...

Sungguh.

Betul lah saya terlalu penat hari ni. Sebab tadi sebelum pergi kerja, lepas siap solat Asar, dalam pukul 5 lebih macam tu saya saja baring-baring kejap. Sebelum berbaring tu, saya rebuskan ayam untuk Mulan. Kesian pulak tengok dia lepas beranak, macam tak berapa nak makan makanan dia yang selalu tu. Tak kena tekak dia kot, tak puas jugak mungkin.

Sebab pagi tadi sebelum ke makmal, saya berjanji dengan Mulan, akan balik sebelum Asar untuk buatkan makanan dia. Sampai rumah dalam pukul 4.30 petang, alhamdulillah sebelum Asar saya jejak kaki ke rumah. Saya terus ke dapur dan mencuci perkakas yang digunakan untuk membuat tempahan apam polkadot pagi tadi. Sambil-sambil tu lah saya rebuskan ayam untuk Mulan.

Bila da masak, saya carik-carikkan dan tiup sikit-sikit untuk dia makan. Nak tunggu sejuk takut tak sempat dan terlupa terus. Sebab tu, time tu jugak saya carik-carikkan ayam tu alang-alang Mulan da menunggu kat tepi. Dia makan dengan gembiranya. Saya pulak amek kesempatan tu jenguk Kookie, Dora dengan Hiro. Alahaiiii. Memang senyum bahagia aje kalau tengok diorang. Comel sangattttt! >_<

Bila Mulan da perasan orang kacau anak dia, terus saya pergi amek wudhuk dan solat Asar. Alhamdulillah selesai solat tengok jam baru pukul 5 suku. Check henset, alamak. Banyaknya missed calls dengan ada dua mesej. Silap saya jugak sebab silentkan dan tak tukar balik. Huhuhu. Kesian orang-orang yang saya abaikan tu. +_+ Sambil-sambil muhasabah diri tu lah, fikir-fikir nak baring kejap. Kejap je. 4 minit pun boleh lah. Mata duk tengok jam da 5.30. Kejap lagi, kejap.

"Kak Sunah! ********" Housemate masuk rumah.

Terkejut. ***** tu sebab tak jelas butir kata-kata dia bila da bangun tiba-tiba. Tengok jam. Hah!!???? 6.15. 

Alamak!! Lambat!!! Terkocoh-kocoh saya siapkan diri. Housemate saya terpinga-pinga. Tak sempat saya nak melayan keterpinga-pingaan dia.

Hari ini, pertama kali sepanjang bekerja part time saya masuk pukul 6.30 petang. Maaf, bos...esok saya datang 5.30 kay. =.="

Lain kali tolongggggggggg jangan malas pasang alarm kat henset!

Post a Comment

8 Comments

  1. kemain lewat sunah

    abisla yu

    bos marah muhahaha

    ReplyDelete
  2. hahahhaa..ingat pasal apa...lewat pegi keje rupanya...xpe esok cover balik masuk keje awal

    ReplyDelete
  3. ...hamboiii!....potong gaji!!!.....

    ReplyDelete
  4. ngee angah2, dun be late anymore after dizzz!

    ReplyDelete
  5. nasib baik housemate masuk..kalau tak lagi terlajak lak..xpe2 ambik pengajaran :)

    ReplyDelete
  6. kalau tidur ptg mmg camtu.. mudah terlajak

    ReplyDelete
  7. mulan marah ke org kacau anak dia?

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com