Ticker

6/recent/ticker-posts

Waktu Operasi Terkini UTC Seluruh Malaysia

Waktu Operasi Terkini UTC Seluruh Malaysia | Dalam hujung ke awal tahun hari tu, rakyat Malaysia kecoh sikit tentang waktu operasi UTC yang akan ditukar ke waktu pejabat yang biasa. Meroyan lah kebanyakan penduduk di seluruh negara sebab perubahan yang sangat tak relevan tu.

Iye lah, kalau sama dengan waktu pejabat, masa bilanya orang yang kerja pejabat nak buat urusan kerajaan di UTC? Mereput la masing-masing mengenang nasib.

Tapi hari ni, sila bangun dari mereput.

Nah, saya kongsikan waktu operasi terkini UTC seluruh Malaysia yang sahabat JDT Blogger, kak Eda share kat group whatsapp kami pagi-pagi tadi.


Haa, gembira tak? Ada tempat yang waktu operasinya dikekalkan macam sebelumnya. Ada tempat yang diubah ikut waktu pejabat, tapi tetap dibuka sampai hari Ahad. Haa, ok la jugak kan? Yang kerja waktu pejabat, tetap dapat pergi renew passport hari Ahad. Gituhh.

Alhamdulillah. Ok bye!

Post a Comment

7 Comments

  1. Replies
    1. kat sarawak ada 2 jak utc owh..payah juak eh...mun dari bintulu, mok gi miri..huhuhu

      Delete
  2. Kat tempat saya masih mereput sis, tutup awal dari waktu pjabat, just sebab ada sabtu dan ahad, ok lah sikit meski sering mls pergi weekend 😊
    Salam singgah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...bukak sabtu ahad, ok la...terima kasih sudi singgah..kejap lagi kita balas singgahan yaaa

      Delete
  3. pada aida, selagi ia dibuka sabtu & ahad, aida ok jer.
    ada rasional nyer di tutup mlm.
    peratusan yg dtg sgt kecil,kan.
    so, tutup bagi penjimatan.
    dtg la hujung minggu.

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com