Sekejapnya April Berlalu, Selamat Hari Pekerja!

Sekejapnya April Berlalu, Selamat Hari Pekerja! | Dah 1 Mei 2020! Cepatnya masa berlalu! Lagi-lagi dalam musim Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ni, memang rasa macam cepat aje bergerak masanya. Eh, macam bercanggah aje. Sebab ramai cakap boring PKP ni, masa lambat nak berjalan sampai habis PKP. Haha!

Sempena hari istimewa ni, saya nak ucapkan Selamat Hari Pekerja kepada semua insan berkerjaya yang datang membaca blog ni. Walaupun memang tak rasa macam cuti sebab memang kita bercuti aje, bekerja dari rumah sepanjang PKP ni, tetap hari ni adalah hari uols.

selamat hari pekerja

Tak kira lah uols backliners atau frontliners, semua pun ada sumbangannya kepada negara sama ada secara langsung atau tak langsung. Bak kata-kata dalam gambar kat atas, "Setiap organisasi berdiri teguh kerana semangat dan usaha gigih pekerja-pekerjanya menjalankan tugas. Tanpa pekerja siapalah majikan. Tanpa majikan siapalah pekerja. Dua-dua saling memerlukan."

Setuju tak?

Selamat Hari Pekerja 1 Mei 2020

Kepada yang tetap kena bekerja pada waktu PKP ni, terima kasih tak terhingga atas khidmat uols. Kepada yang bercuti, selamat menikmati waktu rehat bersama keluarga tersayang.

Selamat Hari Pekerja!

12 comments:

  1. Bila dah berlalu PKP sebulan lebih baru rasa sekejap je berlalu. Awal-awal dulu memang bosan juga lambat masa berjalan rasanya. Disebabkan dah biasa, dia jadi macam cepat pulak masa tu. Apapun, sama-samalah kita saling membantu dan kita jaga kita :)

    ReplyDelete
  2. Barangkali sudah terbiasa dengan PKP.Masaseperti biasa dirasakan pantas berlalu.Puasa kali ini dalam keadaan PKP..tapi Allah hadiahkN HUJn sepanjang ramadhan sedangkan sebelum-sebelum ini,bila puasa panas terik sepanjang ramadhan.Itulah nikmat.Selamat hari pekerja semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya kan pc! betul sangat, hari ni pun lebat hujannya...alhamdulillah...

      Delete
  3. Kannn kejap dah berlalu April..masuk sudah Mei..
    Selamat hari buruh awak...

    ReplyDelete
  4. Rasa pantas sangat masa berlalu sejak PKP ni.
    Sedar2 dah bulan 5. Tak rasa macam hari pekerja dah rasanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lerr...rasa macam cuti jugak je hari2 pun..

      Delete
  5. Saya rasa hari pekerja...sebab kerja lagi musim PKP tapi secara berjadual...
    Esok dah start jumpa semuaaa..jadual kembali seperti biasaaaaaaaaaaaa..LOL

    ReplyDelete
  6. ptut kasi anugerah kat frontliners kita..
    diorang paling deserve ucapan hari pekerja ni..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com