Ticker

6/recent/ticker-posts

Selamat Hari Bomba Sedunia 4 Mei 2020

Selamat Hari Bomba Sedunia 4 Mei 2020

Selamat Hari Bomba Sedunia 4 Mei 2020 | Walaupun saya tertanya-tanya, betul ke frasa "penyelamatan" tu, tetap jugak lah nak wish, Selamat Hari Bomba Sedunia kepada abam-abam bomba kita. Terima kasih atas segala penat lelah dan pengorbanan abam bomba dan penyelamat negara kita selama ni dan akan datang.

Teringat pulak zaman sekolah rendah dulu, selalu buat prank call ke balai bomba sebab nak bercakap dengan abam bomba. Buat-buat panik, sudahnya "semut kena langgar". Abam bomba pun satu, ada yang jenis layankan aje. Ada jugak yang saya rasa macam pak cik saya yang kerja balai bomba yang saya tengah prank tu.

Entah macam mana lah boleh terjebak, tak ingat dah siapa antara rakan sekelas yang mulakan dulu. Last-last, satu sekolah pulaukan kelas kitorang termasuklah guru kelas kami. Nakalnya lah hai masa tu. Kesian kat guru kelas merangkap my guru angkat, Cikgu Rina.

Sekarang dah dewasa, dah ada otak sikit. Tak baik buat prank call ni, kita mungkin menjadi penyebab kepada orang lain yang betul-betul dalam kesusahan, tak dapat nak reach panggilan kecemasan.

Aduh, insaf. Maafkan saya, abam bomba.


P/S: Hari ni PKPB dah start, kita masih belum menang, teruskan #flattenthecurve

Post a Comment

14 Comments

  1. selamat hari bomba..amboi kecik2 wat prank cal ye

    ReplyDelete
  2. SELAMAT HARI BOMBA KEPADA BOMBA YANG MEMBACA NI~ hahaha betul la dulu kan selalu dengar cerita prank call bomba. tapi menyeramkan pulak hehe.

    ReplyDelete
  3. uish nakal kecik dulu haha apa2 pun Selamat Hari Bomba Sedunia

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhahah mohon ampun maaf atas kenakalan diri ni...

      Delete
  4. Bomba pun our heroes as well.. saya pun baru2 ni ada pengalaman panggil bomba mai rumah. eerk hehe..

    ReplyDelete
  5. wah happy belated to all warga Bomba. tqsm atas hard work anda semua :)

    ReplyDelete
  6. abam bomba ek..hehehehe lama plak tak pi balai bomba...

    ReplyDelete
  7. semoga abam2 bomba semua dilinduingi

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com