Wordless Wednesday: Biji Cempedak Rebus

Biji Cempedak Rebus

Biji Cempedak Rebus

Cempedak yang dah digoreng buat cucur, biasanya bijinya pun boleh dimakan masa tu jugak.

Tapi saya suka kalau biji tu direbus pulak lepas tu sebab nanti jadi lagi empuk dan sedap dimakan.

Kalau mamak kat kampung, biji yang masih belum goreng tu dia buat rebus, tambah garam sikit bila dah nak empuk biji tu. Mmm, sedap! Cuma lepas tu tahan je la duk nak buang angin je kerjanya. Haha.

Cempedak bakar, pernah makan?

8 comments:

  1. sedap gila... kegemaran akak jugak nih, adik akak lagi kretif... biji nya ni dia hiris nipis pastu goreng garing

    ReplyDelete
  2. Yes kak memang sedap... Kitorang mmg rebus biji cempedak letak garam sikit... Dap ngat..

    ReplyDelete
  3. Mak fiza pun suka makan biji cempedak ni

    ReplyDelete
  4. Sedap niii. Dulu kecik2 selalu makan. Masa tu pelik eh biji pon boleh makan haha

    ReplyDelete
  5. Biji nangka ke
    biji cempedak ke
    memang sedap direbus.
    Jaman kecik2 dulu, biji durian pun direbus.

    ReplyDelete
  6. Sedap ni buat kudapan...pastu malam tido manjang kentut hahahaha

    ReplyDelete
  7. Sedap biji cempedak rebus. Suka gak makan bila makan cempedak goreng tu. Cuma kadang tak sempat rebus je. cempedak bakar tak pernah tahu. Apatah lagi makan. hihi

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com