Adakah Aku Diterima...? - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Tuesday, February 8, 2011

Adakah Aku Diterima...?

Setiap hari aku menjalani kehidupan seperti biasa...
Aku berjumpa kawan-kawan dan menjalin hubungan baik sesama insan...
Kadang-kadang aku terlupa, berburuk sangka dan ikut sama bercerita...
Aku tertanya-tanya adakah aku diterima...?

Setiap hari aku menjalani kehidupan seperti biasa...
Aku sedaya upaya menjaga hati kedua orang tua...
Kadang-kadang aku terlupa, suaraku meninggi, ada hati yang terluka...
Aku tertanya-tanya adakah aku diterima...?

Setiap hari aku menjalani kehidupan seperti biasa...
Aku menulis, berkongsi dan menyampaikan...
Kadang-kadang aku terlupa, isinya kosong, intinya tiada...
Aku tertanya-tanya adakah aku diterima...?

Setiap hari aku menjalani kehidupan seperti biasa...
Aku memastikan aku menunaikan kewajipanku dalam kesibukan seharian...
Kadang-kadang aku terlupa, waktu solatku sudah di penghujung...
Aku tertanya-tanya adakah aku diterima...?

Setiap hari aku menjalani kehidupan seperti biasa...
Aku memastikan masa terluangku diisi sebaiknya...
Kadang-kadang aku terlupa, sudah tidak banyak masaku yang tinggal...
Aku tertanya-tanya adakah aku diterima...?

Setiap hari aku menjalani kehidupan seperti biasa...
Aku rasa segalanya sudah cukup, tiada yang tertinggal...
Kadang-kadang aku terlupa, ada lagi yang belum terlaksana...
Aku tertanya-tanya adakah aku diterima...?

Setiap hari aku menjalani kehidupan seperti biasa...

Kadang-kadang aku alpa...

Aku terus bertanya dan bertanya...

Adakah DIA akan menerimaku di sana?


Sahabat, kita selalu begini...kita selalu terlupa...lumrahnya, manusia memang begitu... Namun, bila terlupa, harusnya ada yang mengingatkan... Selalulah bertanya kepada diri, sudah cukupkah segala bekalan kita untuk melayakkan kita diterima di sisiNya di sana kelak? Jika pernah kita lakukan kesilapan, pintalah keampunan hanya kepada Dia...sesungguhnya DIA Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani~

Sama-sama mengingatkan, ok?


26 comments:

  1. Salam...

    Bagusnya entry ini... Agar kita sama² mengingatkan agar kita diterima... Insyaallah... :)

    ReplyDelete
  2. yup... mmg fitrah manusia selalu lupa..
    tapi bila teringat harus dilaksanakan segera sebelum lebih alpa.. :)

    ReplyDelete
  3. suka n3 nie..thanx share.. kak sunah ada kls ke?? xnmpak pon kt sB..hihihi rind0o..

    ReplyDelete
  4. @Siti Radz

    salam siti radz..terima kasih, insya'Allah selalu mengingatkan~

    ReplyDelete
  5. @~...AmALinA....~

    suke ke?? :D kat lab la dear~ petang ni kelas sampai kul 5...3 jam non stop! huhuhu~ akak tak dapat masuk blog ina la..wifiutm block..adeh..

    ReplyDelete
  6. as salam..
    suka baca entri2 macam ni.saya copy dan simpan dalam hdd ;)


    syukran~

    ReplyDelete
  7. wah, thanks sayang. i really feel much better now. :) :) macam tau2 je tgh bersedih. yela, dugaan tu sebagai penghapus dosa2 kecil, dpt mengingatkan diri pada allah. tp, hope diri ni istiqomah munuju jalan-NYA.. :( mohon doanya skali ya!

    ReplyDelete
  8. @najwa's

    insya'Allah dear...kita doakan untuk semua...:) be strong, ok?

    ReplyDelete
  9. its ok.. nnt kita chat ye..=) g kls elok2.. jgn tdo plak..=p

    ReplyDelete
  10. ingat mengingati sgtlah dianjurkan dlm agama..tazkirah ada slh satu kaedahnya..dari perkataan tazkirah tu sendiri yang bermaksud ingat-mengingati..betulkan kalau sye salah..

    ReplyDelete
  11. Okey. Thank you for this post. :)

    ReplyDelete
  12. masyaALLAHH...sangat indah
    thanx ya sunah..
    kadang2 jade leka...kena sll muhasabah
    thanx ya sohabati

    ReplyDelete
  13. rs hina diri nie bile kerap lupa kan NYA..hope kite sentiase ingtNYA..

    ReplyDelete
  14. @niesz

    insya'Allah...sama-sama ingat DIA ok? :)

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad