Cerita Saya di Bulan Ramadhan

July 10, 2011


Klik untuk join

Cerita nakal? Dah dewasa ni takde banyak sangat cite nakal, masa kecik-kecik dulu je nakal. Terutamanya masa sekolah rendah. Sekolah agama. So kene belajar puasa gak. Tiap hari ustaz akan tanya, sape yang puasa hari ni? Kalo tak angkat tangan, malu la kan... So, kena la puasa supaya boleh angkat tangan. Oh, peliknya niat masa kecik-kecik dulu. Ekekekeke...

Tak puasa pun pernah gak! Ye lah, budak lagi kan... Yang ni pun, bila ustaz tanya, sape puasa hari ni? Dengan bangganya saya memasukkan belakang pensel ke dalam mulut. Wakakaka~ Menunjukkan saya tak puasa la kunun. Adesss... Berlagak sungguh sebab ade geng yang tak puasa gak, so nak ikut geng. Hahaha~

Masa kecik-kecik, susah kot nak puasa penuh sehari. Pernah je bukak pose waktu Zohor, waktu Asar dan sebagainya. Sebab dah tak tahan dan mengada-ngada. Lepas tu bila da raya, jeles sebab adik lelaki dapat duit raya lebih... Hadiah sebab puasa penuh dari mak ngah. Ggggrrrr! Sape suruh pecah pose! :p

Ade gak sekali tu memang bersemangat betul nak puasa hari tu. Tapi ntah nape la kan, boleh terlupa. Gi dapur bukak tin Milo (masa tu minum Milo Nestle lagi, sekarang dah pindah ke produk lain...), amek satu sudu. Masukkan dalam mulut. Ohhhhh, sedapnyeeee makan Milo! Lepas tu, erk! Makkkkkkkkkkkkk! Kite tak sengaja!!! Alhamdulillah... Mak pandai pujuk, kata kalo tak sengaja, tak pe... Hehehe...

Alamak, rindu pulak dengan Ramadhan... Kalau kat umah, mesti ade sedara mara yang buat majlis berbuka puasa ramai-ramai. Ramadhan kali ni saya tak balik lagi la kot... Kecuali masa da nak dekat raya... Ermmm, moga Allah bagi umur yang panjang untuk saya jejak kaki dalam bulan Ramadhan tahun ni... Ameen...

You Might Also Like

24 Comments

  1. hehehe gugu nk join tp dah x ingat psl dulu2 ;(

    ReplyDelete
  2. hehehe mkn milo tu sngaje ke secara xsengaja? hehe

    ReplyDelete
  3. amin...

    hehehehe samelaaa, dulu pun nakai gak cam gitu...kat umah siap bekpes, smpi sekolah cikgu tanye sape pose, nak gak angkat tgn.hehehe dulu laaa kecik2.hehe

    ReplyDelete
  4. Suweeett!hehe tak sengaja ratah milo yeeee..

    ReplyDelete
  5. hihihi...sedap nye milo sampai x tgk owg lain dah..hihi..

    insyaAllah akak ~=)

    ReplyDelete
  6. hehehe masa tu akak kecik lgi..mksud hari2 seterusnya lam sebulan pose, djh 1 -.-

    ReplyDelete
  7. bab xsengaja tu mmg femes la.
    sy pom pernah buat.
    hehehe

    ReplyDelete
  8. makan milO mmg sedap kan..smpai lupa masa tu bulan Ramadhan..haha

    ReplyDelete
  9. dlu nakal2..
    skang dh jd ustazah.. ^^

    ReplyDelete
  10. makan milo?? gulp!
    haha.cmne la leh x ingat
    hehe..seb baek kamu rasa seba salah :D

    ReplyDelete
  11. ooo..pndai ek curi2 minum milo..
    haha.

    ReplyDelete
  12. hehehehe...kelakar je kenangan puasa sunah!

    ReplyDelete
  13. hehehe...puasa memng best..lawak gak puasa sunah..:)

    ReplyDelete
  14. ameenn..moga sama2 dapat menjejakkan kaki di bulan ramdhan ini..

    ReplyDelete
  15. nsb baek 1 sudu jer..haha klu 5 sudu kan dh kenyang tuh =)

    ReplyDelete
  16. http://suarahatisipujaanhati.blogspot.com/2011/07/blogger-list-cerita-bulan-ramadhan.html

    selamat menjalani ibadah puasa :)

    ReplyDelete
  17. bukan bln pose pown atia suka curik mkn milo.. sedapkan.. hehehe..^_^

    ReplyDelete
  18. as salam..
    hehe..
    penangan milo dibulan puasa.
    1 sudu penuh ke tu?

    =p

    ReplyDelete
  19. milo memang sedap :)
    rasa sekali nak lagi..hehe

    ReplyDelete
  20. eee.. sifat kenakalan itu telah menyerlahkan lagi kecomelan empunya belog ini..

    http://budakshumort.blogspot.com/2011/07/cerita-ku-di-bulan-ramadhan.html

    ReplyDelete
  21. sayangnye waktu tak mampu diundurkan kembali

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com