BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, July 10, 2011

Cerita Saya di Bulan Ramadhan


Klik untuk join

Cerita nakal? Dah dewasa ni takde banyak sangat cite nakal, masa kecik-kecik dulu je nakal. Terutamanya masa sekolah rendah. Sekolah agama. So kene belajar puasa gak. Tiap hari ustaz akan tanya, sape yang puasa hari ni? Kalo tak angkat tangan, malu la kan... So, kena la puasa supaya boleh angkat tangan. Oh, peliknya niat masa kecik-kecik dulu. Ekekekeke...

Tak puasa pun pernah gak! Ye lah, budak lagi kan... Yang ni pun, bila ustaz tanya, sape puasa hari ni? Dengan bangganya saya memasukkan belakang pensel ke dalam mulut. Wakakaka~ Menunjukkan saya tak puasa la kunun. Adesss... Berlagak sungguh sebab ade geng yang tak puasa gak, so nak ikut geng. Hahaha~

Masa kecik-kecik, susah kot nak puasa penuh sehari. Pernah je bukak pose waktu Zohor, waktu Asar dan sebagainya. Sebab dah tak tahan dan mengada-ngada. Lepas tu bila da raya, jeles sebab adik lelaki dapat duit raya lebih... Hadiah sebab puasa penuh dari mak ngah. Ggggrrrr! Sape suruh pecah pose! :p

Ade gak sekali tu memang bersemangat betul nak puasa hari tu. Tapi ntah nape la kan, boleh terlupa. Gi dapur bukak tin Milo (masa tu minum Milo Nestle lagi, sekarang dah pindah ke produk lain...), amek satu sudu. Masukkan dalam mulut. Ohhhhh, sedapnyeeee makan Milo! Lepas tu, erk! Makkkkkkkkkkkkk! Kite tak sengaja!!! Alhamdulillah... Mak pandai pujuk, kata kalo tak sengaja, tak pe... Hehehe...

Alamak, rindu pulak dengan Ramadhan... Kalau kat umah, mesti ade sedara mara yang buat majlis berbuka puasa ramai-ramai. Ramadhan kali ni saya tak balik lagi la kot... Kecuali masa da nak dekat raya... Ermmm, moga Allah bagi umur yang panjang untuk saya jejak kaki dalam bulan Ramadhan tahun ni... Ameen...


24 comments:

..cik gugu.. said...

hehehe gugu nk join tp dah x ingat psl dulu2 ;(

Niena Pengembara Ilahi said...

hehehe mkn milo tu sngaje ke secara xsengaja? hehe

FasiHaH SupiaN said...

amin...

hehehehe samelaaa, dulu pun nakai gak cam gitu...kat umah siap bekpes, smpi sekolah cikgu tanye sape pose, nak gak angkat tgn.hehehe dulu laaa kecik2.hehe

Kalamhati said...

Suweeett!hehe tak sengaja ratah milo yeeee..

Sunah Sakura said...

@Niena Pengembara Ilahi

errr..tak sengaja lah... =.=

aimie amalina said...

hihihi...sedap nye milo sampai x tgk owg lain dah..hihi..

insyaAllah akak ~=)

cx's said...

erk.. milo punye psl? heheh comel la.. jom baca cerita aye di bulan Ramadhan

Niena Pengembara Ilahi said...

hehehe masa tu akak kecik lgi..mksud hari2 seterusnya lam sebulan pose, djh 1 -.-

Cik Asma BLuppy said...

bab xsengaja tu mmg femes la.
sy pom pernah buat.
hehehe

mawar puteh said...

makan milO mmg sedap kan..smpai lupa masa tu bulan Ramadhan..haha

NadiRah said...

dlu nakal2..
skang dh jd ustazah.. ^^

suhaili sarif said...

makan milo?? gulp!
haha.cmne la leh x ingat
hehe..seb baek kamu rasa seba salah :D

cik pulau said...

ooo..pndai ek curi2 minum milo..
haha.

mas saari said...

hehehehe...kelakar je kenangan puasa sunah!

selendang merah said...

hehehe...puasa memng best..lawak gak puasa sunah..:)

H.J said...

ameenn..moga sama2 dapat menjejakkan kaki di bulan ramdhan ini..

sergeant keroro said...

minum air jus sorok-sorok XD

HaFizaH aYu said...

nsb baek 1 sudu jer..haha klu 5 sudu kan dh kenyang tuh =)

s u a r a h e a R t y said...

http://suarahatisipujaanhati.blogspot.com/2011/07/blogger-list-cerita-bulan-ramadhan.html

selamat menjalani ibadah puasa :)

gadis melayu said...

bukan bln pose pown atia suka curik mkn milo.. sedapkan.. hehehe..^_^

Подтверждаю said...

as salam..
hehe..
penangan milo dibulan puasa.
1 sudu penuh ke tu?

=p

Nadzirah K. said...

milo memang sedap :)
rasa sekali nak lagi..hehe

Mieya Atiera said...

eee.. sifat kenakalan itu telah menyerlahkan lagi kecomelan empunya belog ini..

http://budakshumort.blogspot.com/2011/07/cerita-ku-di-bulan-ramadhan.html

einz miszmessy said...

sayangnye waktu tak mampu diundurkan kembali

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.