Wordless Wednesday: Sate Daging Masak Lemak Cili Api


Kalau beli atau buat sate daging dan tak habis makan, jangan dibuang.

Boleh derhaka kan resepi, buat sate daging masak lemak cili api.

Sedap dia mau meleleh air mata.

Rasa macam makan daging salai masak lemak cili api negori Sembilan!

Terima kasih Ibah!
Wordless Wednesday: Sate Daging Masak Lemak Cili Api Wordless Wednesday: Sate Daging Masak Lemak Cili Api Reviewed by Sunah Sakura on September 04, 2019 Rating: 5

16 comments:

  1. Ooo baru tau...okeh lepas ni kalau ada satay tak abih bleh masak macam ni

    ReplyDelete
  2. Hahahaa Ibah sama macam Sis ko, kalau sate tak habis suka buat masak, tapi Sis buat masak kicap tumis bawang banyak-banyak...hehehehe

    ReplyDelete
  3. wahhh resepi baru ni..sedap jugak..tapi kalau beli sate susah nak tgk tak habis..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn takkan nak sengaja beli banyak2 and tak habiskan lak..hahahah

      Delete
  4. sy kalu lebihan sate tu sy goreng je... then campurkn sikit dgn carot or kacang panjang. dah siap 1 lauk hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita, jarang ada lebihan..mesti nak makan habis jugak..hahahhahaha

      Delete
  5. wahhhh menarik nih, tak pernah terpikir... mesti sedap sbb daging tu dh ada perasa... nnti nk cuba jugak la, tq Sunah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kak, nanti cuba lah! jangan lupa share entri ya!

      Delete
  6. wow boleh cuba ni kak..xpernah terfikir pulak

    ReplyDelete
  7. Bagus juga idea tu. Selama ni kita panaskan aje makan macam tu juga. Lepas ni bolehlah cuba macam Sunah buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, selama ni saya pun makan macam tu aje kalo ada lebih dak2 ni bawak balik...

      Delete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com

Powered by Blogger.