Air Mata Syawal

Air Mata Syawal by Dato' Siti Nurhaliza



Sayu..
Hati ini makin sayu
Rindu..
Terkenangkan desa permai
Wajah ayah bonda
Bermain di mata
Mengajak ku pulang ke desa
Di hari bahgia
Hari raya

Lama ku tunggu
Bertemu di pagi mulia
Namun tidak kesampaian
Airmata jatuh berlinangan
Kuingin berulang
Manisnya bersama
Menyambut hari bahgia
Jarak memisahkan rindu pertemuan
Bilakah hasrat jadi nyata
Duhai ayah bonda
Ampunkan anakanda
Tak dapat beraya bersama
Jauh dari mata
Dekat dalam jiwa
Teguh kasihku tidak berubah
(ulang )

Sayu..
Hati ini makin sayu
Rindu..
Terkenangkan desa permai
Wajah ayah bonda
Bermain di mata
Mengajak ku pulang ke desa
Di hari bahgia
Hari raya..


P/S: Syahdu kan lagu ni, kena sangat lah dengan tema raya PKPB tahun ni.

22 comments:

  1. hehe. tiap tahun tak sah kalau raya takde lagu ni. dah nak raya dah kak minggu depan. adehh cepatnya masa berlalu~

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyakkk tu la pasal...da nak dekat da raya, kuih raya belum buat lagi ni..hahaha

      Delete
  2. Aduh. Dia pasang lagu raya pulak.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. uhuhuhhu sama2 la kita mengubat rindu di hati sendiri

      Delete
  4. Dengar anak-anak jiran main mecun dan nampak mereka main bunga api pun dah nangis..ni bila dengar lagu raya lagilah bengkak kelopak mata..selalu dengar lagu raya dalam kereta sepanjang perjalanan balik kampung..tapi kali ni nak dengar lagu raya pun fikir-fikir dan kalau boleh elak..sebab pilunya lain macam..

    ReplyDelete
  5. ini kali pertama beraya kat perantauan..cewahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah kami kali kedua lah...dulu first time masa degree first year...

      Delete
  6. Jangan sedih2 ye SS raya di perantauan. Btw saya suka lagu ni. Antara lagu raya yang paling susah nak nyanyi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la, ramai cakap lagu ni susah nak nyanyi..

      Delete
  7. pagi tadi dgr lagu ni kat radio tetiba air mata mengalir huhuu

    ReplyDelete
  8. lagu air mmata memang layan syahdu pada pagi raya

    ReplyDelete
  9. Aduhh..tak boleh dengar lagu ni..sedih nau.

    ReplyDelete
  10. Malaslaaa nak baca, nanti ternyanyiii

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com