Ticker

6/recent/ticker-posts

Notis Pembukaan Semula Taman Eko Rimba Kanching dan Chongkak Park & Resort

Notis Pembukaan Semula Taman Eko Rimba Kanching dan Chongkak Park & Resort | Pengumuman pembukaan semula sektor pelancongan domestik bermula 10 Jun 2020 dalam fasa Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) serta perkembangan terkini yang membenarkan taman tema dan taman tema air (termasuk kawasan riadah air) kembali beroperasi pada 1 Julai 2020, adalah sebuah perkembangan yang signifikan kepada operasi sektor pelancongan domestik.



Sukacita dimaklumkan, kawasan pelancongan seliaan Tourism Selangor, Taman Eko Rimba Kanching dan Chongkak Park & Resort kembali beroperasi dan dibuka semula kepada umum bermula 6 Julai 2020. Namun begitu, sebarang aktiviti perkhemahan adalah tidak dibenarkan, sehingga satu masa yang akan diberitahu kelak. 

Waktu operasi: 8.00 pagi - 4.30 petang*
Had bilangan pengunjung: 300 orang pada satu-satu masa
*Pengunjung tidak dibenarkan berada di dalam kawasan selepas waktu operasi.



Pengunjung juga perlu mematuhi garis panduan atau SOP terkini yang ditetapkan oleh pihak Majlis Keselamatan Negara (MKN) seperti berikut:
  • Melalui proses imbasan suhu wajib
  • Mendaftar masuk dengan aplikasi SElangkah: Langkah Masuk dengan Selamat
  • Memastikan jarak sosial 1 meter
  • Digalakkan memakai topeng hidung dan muka
  • Tidak berhimpun atau berkumpul melebihi 10 orang di lokasi
  • Memastikan hanya 5 orang berada di pondok rehat dan gazebo pada satu-satu masa
  • Pelaksanaan aktiviti juga perlu mengambil kira kesesuaian pengendalian aktiviti dan pergerakan, dengan ruang minimum sebanyak 2 meter persegi setiap individu

Diharap orang awam dapat kembali menikmati aktiviti riadah alam semulajadi di Negeri Selangor, namun menitik-beratkan soal keselamatan diri dan pengunjung lain dengan mematuhi secara garis panduan dan SOP yang telah ditetapkan.


Untuk sebarang informasi lanjut, sila hubungi talian 016 -2076957 (Fadila) atau layari laman sesawang rasmi Tourism Selangor; Selangor.Travel.

Post a Comment

9 Comments

  1. Menarik..indahnya jeram dia..rasa nak masuk je dalam gambar...

    ReplyDelete
  2. Tak pernah sampai agi tempat ni
    Macam menarik aje

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.Sedikit demi sedikit kelonggaran diberi.

    ReplyDelete
  4. Rasa macam nak pi Selangor jeee...tenangkan fikiran, kat Johor macam-macam masaalah!

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com