Wordless Wednesday: Ulam-ulaman dan Sayur-sayuran

Wordless Wednesday: Ulam-ulaman dan Sayur-sayuran

Ulam-ulaman

Ulam-ulaman dari kebun kecil ciksun.
Pucuk ulam raja dengan daun pudina.
Makan dengan sambal bilis Yatie Kitchen.
Sedapppp!

Sawi Kailan Jepun Masak Sos Tiram

Ni pulak lauk hari lain.
Sawi Kailan Jepun masak sos tiram.
Buat menu sampingan dengan telur mata.
Makan dengan nasi putih.
Rangup sayur ni, berbeza dengan sawi biasa mahupun kailan biasa.
Masak lama pun masih fresh lagi dan tak terlalu kuat rasa sawi.
Tu yang best.

Biji benih, cari kat Shopee aje!
Ciksun beli jenama Green Eagle.
Dah setahun dia hidup kat rumah ciksun.
Dah banyak kali tuai untuk makan sendiri.
Siap beranak lagi ikut tepi batang, jadi ciksun kerat terus induk dia hari tu.
Bagi anaknya membesar pulak.

Post a Comment

6 Comments

  1. bestnya kutip hasil kebun sendiri, akak takde lagi kailan jepun ni nak cuba tanam lah juga. sekarang akak tengah gila tanam herba omputih hehehhe

    ReplyDelete
  2. Sedapnya makan daun pudina fresh! Rasa segar je mulut :)

    ReplyDelete
  3. Menariknyaa! Ok, dah stop keladi.. nak ke arah pokok camni pulak. ahhahahaa.. Rajin tak rajin aje

    ReplyDelete
  4. makan hasil tanaman sendiri memang sedap. dahsyat kebun ciksun

    ReplyDelete
  5. Sedap!
    Bila fresh ni, kerangupan tu yg sedap bila dimakan.
    Untung la, ciksun, tgn sejuk.
    Aida x menjadik sgt la bab menanam ni :) ha ha ha

    ReplyDelete
  6. Nanti petik bawa sekali hahahaha

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com