Hati Ini Telah Terkunci! - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Sunday, July 10, 2011

Hati Ini Telah Terkunci!


h e a r t and l o c k e t by =FlabnBone on deviantART

"Hatiku telah terkunci..."

Ohooohooiii~ Hati sape yang terkunci tu? Hati kamu ke? Kamu? Bukan eks? Habis tu, kamu? Takpelah, tak kisah sape-sape... Tapi, bagi mereka yang hatinya terkunci kerana sesuatu yang berlaku di zaman silam, tentu sukar untuk dibuka lagi. Rasa takut dan gementar untuk menerima pembuka kunci yang baru.

Alamak, nape macam cakap sal cinta lak ni? Aishhh...

Kerana cinta itu satu rasa yang Allah anugerahkan kepada manusia, sifatnya cukup indah walaupun kadang-kadang cinta itu menyakitkan... Bila hati jatuh cinta, semuanya rasa indah dan membahagiakan... Kadang-kadang badan yang kurus dulu pun boleh jadi TAFFF sebab bahagia... Erkkk! Sape terasa sila cubit hidung sendiri~~~

Tapi macam mana dengan yang hatinya terkunci rapat? Mesti susah kan nak terima pembuka kunci baru. Tak kira la berapa ramai yang bawak kunci dengan bentuknya yang berbeza-beza, masih tak mahu jugak terbukak. Bukan dia tak pernah rasa nak bagi masuk dalam, tapi entah kenapa kunci tu asyik salah ajeee... Cuba banyak kali pun masih tak terbukak-bukak! Nak buat camne tu???

La tahzan... Jangan bersedih kerana jodoh... Kalau satu hari nanti, masanya betul-betul sudah tiba dan pembuka kuncinya betul, tentu Allah berikan kunci yang betul kepada si dia untuk bukak semula pintu hati tuuu... Pada masa tu, pandai-pandailah menjaga hati, risau nanti cinta itu menghanyutkan diri... Cepat-cepatlah kawen...

P/S: Autopost~ Percaya tak?

11 comments:

  1. insyaALLAH....thanks kak sunah..la tahzan.dan't be sad..^^!

    ReplyDelete
  2. smoga dpt jdoh yg baik.











    *xsbar nk tggu jdoh smpai.
    err :P

    ReplyDelete
  3. setuju.. dan bila dah dpt kunci tue.. klu perjalanan nk kearah kawen tue lmbt lagi byk kn berdoa agar hati kita kuat menahan godaan syaitan...

    kira doakan terbaik tuk akak... :D

    ReplyDelete
  4. semoga mendapat jodoh yang baik uat kita..cinta mmg indah n manis ibarat madu..tapi cinta jua mampu menjadi pahit dan racun :D
    (ayat mmg xley blah :D)

    ReplyDelete
  5. erm .. =[

    terlalu sukar nk buka kunci tu..

    ReplyDelete
  6. hehe..mmg da lama betul tggu pemegang kunci hati akak ni..
    tkut berkarat je tggu lama-lama
    nauzubillah.hehe

    ReplyDelete
  7. hati terkunci dgn hati tertutup same tak?hehehe

    ReplyDelete
  8. kak sunah, jom kawen

    p/s : bakal suami kak sunah jangan marah XD

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad