BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, October 4, 2011

Cara-cara Untuk Menggugurkan Bayi

Klik gambar untuk source

Allah...

Menitis air mata melihat gambar ni...

Kesian bayi tu, tak berdosa pun...

Sampainya hati mereka yang sanggup melakukannya... T_T

Sebagaimana teganya mereka melakukan zina, tentulah tega juga untuk mereka melakukan perbuatan yang lebih terkutuk dari tu. Menambahkan lagi tompok-tompok hitam dalam hati, menimbunkan lagi dosa-dosa yang menggunung tinggi!

"Dan janganlah kamu membunuh anak-anak kamu kerana takutkan kepapaan; Kamilah yang memberi rezeki kepada mereka dan kepada kamu. Sesungguhnya perbuatan membunuh mereka adalah satu kesalahan yang sangat besar." [al-Israa' 17: 31]

"Dan janganlah kamu membunuh diri seseorang manusia yang diharamkan oleh Allah membunuhnya kecuali dengan alasan yang benar, dan sesiapa yang dibunuh secara zalim, maka sesungguhnya Kami telah menjadikan ahli warisannya berkuasa menuntut balas. Dalam pada itu, janganlah dia melampau dalam menuntut balas bunuh itu, kerana sesungguhnya ia adalah mendapat sepenuh-penuh pertolongan (menurut hukum Syarak)." [Al-Israa' 17: 33]

Yang ini baru pengguguran, belum campur lagi kes pembuangan bayi, dan siri-siri pembunuhan bayi yang lain...hurmmm.


P/S: Jauhilah zina...


31 comments:

Puan tia said...

ya allah...

Miss Nadya said...

menitis air mata nad ni..:'(

fRaMe+LenSeS said...

sakitnyaaa T.T

IBU GEBU said...

SEBELUM ZINA LAGI DAH DITEGAH UNTUK KITA MENGHAMPIRI.... MUKADIMAH ZINA

Nadzirah K. said...

Kejamnya,x sanggup nak tengok...

shahjiehan said...

http://blin.gd/4cb1



eeiiii

Iffah Afeefah said...

SEKSA KOT

Anonymous said...

sedih sesgt tgk nie.... bla akak tgk lam fb smlm rasa cam nk nangis je..smpai hati wat camtu.... Ya Allah.... kejadian ni penah berlaku dikalangan rakan terdekat....

Rozita said...

sunah, procedur ni mungkin dikeluarkan untuk mengeluarkan bayi yang tidak lagi bernyawa.. kami dalam vet pun ada jugak procedure camni.. tp selalunya tak sampai hati nak buat.. lagi la pada manusia, walaupun bayi tu dah x bernyawa..

mas saari said...

memang camtu cara dia! seksa kan baby dalam perut tu...

aDisH.sHidA said...

x mau tengok

nuruashia ♥ said...

sumpah bodoh sape create ni.! damn.

Golden Rose said...

Ya Rabbi seksanya tengok....rasa ngeri & ngilu

n-ya said...

sedey nya..kesian baby tu

kiera'sakura said...

kira dh tgk sblm nie.. mmg smpi menitis air mata tgk nye..

diorg sgt kejam!!!

BeloG MTT said...

Sayu , sedih .. Tak taw nak cakap yang macam mana..Semalam pon ada berita bayi di campak dari tingkat 2.. Takde hati perut betul ! :'(

ciK LyndaWawa said...

ya Allah, kesiannye...jauhi zina...

aimie amalina said...

=(
takot tgtk
tgk celah2 jari...

tieha ismail said...

urmmmm wat tieha sedih laaa =(

Cik Ice said...

Eee..dahsyat..kesiannye..sedih rasa tengok baby kecil tu..apa lah dosanya.. T_T

Novelgurl said...

takutnya tgk..

tamlegend said...

hari ni je baru ada org buang bayi dlm longkang...masyaAllah...

aimaniman said...

dasatnya.. kesiannya.. info berguna so akak masukkan entri ni dalam segmen abang ben http://ezaiza.blogspot.com/2011/10/lima-isu-entri-best-hari-ini.html
jom baca dulu

.::**::.cikGU YaNie EiniZA.::**::. said...

semoga yg menggugurkan janin ini juga akan merasai spt ini...seksaan..kesakitan..keperitan..masyaALLAH....semoga yg melakukan ini juga mendapat pembalasan sewajarnya....

Gen2Merah said...

memanh sedih sangat2 tengok... jauhilah daripada zina

sergeant keroro said...

erk!

JIJI YU said...

aku tgk video die..lagi la aku rasa sedih

maszull said...

salam sunah...ya Allah betapa sakitnya baby tu....sedihnya hati mama tengok benda2 mcm ni...kejam...:)

hyazz said...

ya Allah..tak sanggup...sedih dan pilu tengok gambar ni...
kite follow yer
http://hyazz.blogspot.com/

Mylady said...

ergghhh...kejamnya manusia ni..sampai hati diaorang wat camtu kepada janin yang sekecil itu..yang tak mengerti apa2 pun...

Hani Fakhitah said...

Masya Allah..sampainya ati..manusia skrg dah xfikir dosa pahala..moga2 kita dijauhkan..mnta izin utk share...

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.