Beraya ke Rumah Mat Gebu di Sedenak

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Salam 9 Syawal.

Buat apa hari ni? Weekend macam ni mesti ada banyak open house kan? Dan macam-macam lagi rancangan beraya ke rumah saudara mara serta kawan-kawan untuk yang dah balik dari kampung. Mungkin juga ada yang baru nak bergerak balik dari kampung sebab cuti sekolah dah nak habis. Semoga dipermudahkan perjalanan uols ya.

Hari Khamis yang lepas, saya dan kak Ayu blogger Citarasa Rinduan dah ada plan untuk beraya ke rumah Pak Cik Mat Gebu (PCM) di Sedenak. Saya bertolak dari rumah pukul 10 pagi dengan housemate saya, kak Ajan. Kak Ayu pulak gerak dari Felda Sg. Sayong dengan adik-adiknya.

Bila sampai di rumah PCM, kak Ayu dan keluarga dah sampai. PCM pun dah siap hidang juadah atas meja makan. Pagi tu PCM jamu kami dengan nasi lemak ayam goreng, kek lapis, kek buah dan kuih raya. Macam biasa, setiap tahun mesti PCM buat kek lapis, tauke kek lapis Selera Sakura pun suka makan kek lapis PCM. Hahaha!

Sambil makan, wajib la bergosip kan. Dan topik hangat di meja makan pada hari tersebut adalah Misteri Sedenak. Adui, seremmm tau dengar cerita-cerita orang lama tentang Sedenak ni. Sebab tu la sampai ada cerita Simpang Sejenak kan? Diorang tukar huruf 'D' tu kepada 'J' jeee.

Ok, jom tengok gambar kami beraya kat Sedenak ni.

Sampai-sampai je kena paksa makan...eh :p

Nasi Lemak sebagai juadah ziarah raya

Kek Lapis Sarawak, kek buah kukus dan brownies Selera Sakura sebagai pencuci mulut

Tart nenas Mat Gebu, sedap gilossss

Amboi kak Ayuuuuu, ambil kesempatan bergambar dengan koleksi periuk Le Creuset Mat Gebu yeee..hahaha!

Kak Ayu dan Umai

Terima kasih Mat Gebu!

Alhamdulillah, terima kasih PCM atas layanan yang baik dan sentiasa masak yang sedap-sedap untuk tetamunya tak kira siapa pun yang datang. Semoga PCM, Mak Yah dan keluarga diberi kemurahan rezeki yang melimpah-ruah dan kesejahteraan tubuh badan yang berkekalan. Ameen ameen.

P/S: Jangan tanya mana gambar Mat Gebu. Kena sumpah cirit 7 keturunan kang!

3 comments:

  1. Wah.. Bestnya, teringin nak makan air tangan mat gebu

    ReplyDelete
  2. Kekekeke tang cirit bukan cirit aje oii..
    Pakej sekali terkencing-kencing dalam seluar hahaha

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi?

Terima kasih tinggalkan komen~ ;)

Powered by Blogger.