Ticker

6/recent/ticker-posts

Raikan Musim Keriangan, Kebahagiaan dan Keamanan di TROVE Johor Bahru

Raikan Musim Keriangan, Kebahagiaan dan Keamanan di TROVE Johor Bahru | Ya, cerita makan-makan musim Krismas dan Tahun Baru lagi. Tak terkecuali, TROVE Johor Bahru pun ada macam-macam acara yang diorang dah susun untuk uols sempena musim perayaan hujung tahun ni. Kalau uols mencari menu terbaik dan lazat dengan rasa Krismas sebenar, hah ni lerr tempatnya!


Christmas' Eve Buffet Dinner | 24 Disember 2019

Buka selera uols dengan aneka salad dan pilihan keju termasuklah Camembert, Emmental, Brie dan Blue Cheese. Jamu hidangan utama dengan Traditional Roasted Whole Turkey, Roasted Spring Chicken, Roasted Lamb, Beef Wellington dan Roasted Deer, semuanya dihidangkan bersama Kentang, Sayur-sayuran, Sos Kranberi dan Giblet Gravy.





Nasi Lemak, Nasi Briyani, Ayam Goreng Mumbai, Udang Butter Nestum, Sotong Goreng Kawah dengan Cili Kering dan Kacang Gajus, Loh Hon Chai serta banyak lagi, disediakan oleh Executive Sous Chef Firdaus bagi memenuhi citarasa rakyat Malaysia.

Lada & Clove
7.00 pm
Dewasa RM118.00nett
Kanak-kanak (5 - 12 tahun) RM50.00nett
*termasuk pek parti, Christmas Caroling dan Santa Claus

Christmas Day Buffet Brunch | 25 Disember 2019

Macam biasa, buka selera dengan aneka salad dan Stuffed Cheese Tomatoes with Tuna Mousse, Prawn Cocktails, Turkey Ham Rolls with Gherkin dan the Smoked Fish Platter. Uols juga boleh buat sandwich sendiri di Sandwich Counter yang mana disediakan Aneka Roti, Butter, 6 jenis Jem, Cameron Highland Lettuce, Sosej, Tomato, Timun, Aneka Keju, Turkey Ham, Sliced Beef, Sliced Chicken, Tuna Mayo, Egg Mayo, Chicken Mayo, Sauteed Mushroom dan Bolognese Beef Balls.





Rasa juga Lamb Lasagna, Fish Fingers with Tartar Sauce, Honey Chicken Wings, Christmas Seasonal Vegetables with Brussels Sprouts, Baked Idaho Potato dan Pasta dengan pilihan sos berkrim atau sos tomato.

Lada & Clove
11.00 am - 3.00 pm
Dewasa RM48.00nett
Kanak-kanak (5 - 12 tahun) RM35.00nett

New Year's Eve Buffet Dinner | 31 Disember 2019

Dengan tema parti di tepian pantai, jamu selera dengan Roasted Whole Chicken Hawaiian Style, Roasted Whole Leg of Lamb, dihidangkan bersama Kentang, Sayur-sayuran, Sos Kranberi dan Giblet & Green Peppercorn Gravy. Jangan lupa singgah ke Sushi Station untuk rasa Maguro, Salmon Sashimi, Baby Octopus dan Assorted Maki Rolls, semuanya dihidangkan bersama Kikkoman, Wasabi dan Pickled Radish.




Ada juga Seafood on Ice yang dilengkapi oleh Kupang dan Udang Harimau, dengan Sos Tabasco, Lemon Wedges dan Sos Koktel. Nikmati menu kegemaran Asia dan Barat seperti Salted Egg Prawns, Steamed Fish with King Soy Sauce, Stir Fried Garlic Beef, Deep-fried Japanese Tofu dengan Sos Cendawan Tiram, Nasi Briyani Sayuran, Nasi Mentega Herba, Kebab Ayam Hawaii, Buttered Glaze Brussel Sprouts, Lobak, Labu dan Cheesy Mussels dengan Salsa.

Lada & Clove
7.00 pm
Dewasa RM118.00nett
Kanak-kanak (5 - 12 tahun) RM50.00nett




And kalau uols nak buat parti khas untuk Krismas dan Tahun Baru, uols juga boleh book diorang punya Grand Collumbus Ballroom. Mana tahu uols nak buat untuk jamuan office ke, nanti diorang sediakan la ballroom tu dengan macam-macam perhiasan yang sesuai dengan keraian uols. Dari segi menu pulak, terpulang pada uols nak tema Melayu ke, Chinese ke, BBQ ke atau menu Barat, chef kat TROVE Johor Bahru akan sediakan semuanya.



Tempahan dan Pertanyaan:
Call Mr. Subra +6012 881 8413
Ms. Siti +6016 771 7585
General Line +607 272 8888

Post a Comment

5 Comments

  1. nasibla masa tengok ntry sunah ni akak tengah makan keropok, kalau tak mmg menyesal lah jawabnya

    ReplyDelete
  2. MashaAllah.. sedapnya menu-menu tu semua.. memang terliur dibuatnya..

    https://www.nurulsyahirah.com/2019/12/5-tabung-kewangan-wajib-ada-selepas-bernikah.html

    ReplyDelete
  3. Tadi pergi menara pelangi...ternampak Trove... dalam hati pun berkata...
    "Oohh...kat sini Trove rupanya"

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com