Ticker

6/recent/ticker-posts

Cat Sendiri Atau Mengupah Kontraktor Cat Rumah?

Cat Sendiri Atau Mengupah Kontraktor Cat Rumah? | Sekiranya anda bercadang untuk cat rumah kediaman, anda boleh melakukannya melalui dua cara. Sama ada buat kerja itu sendiri atau mengupah pengecat profesional.

Adalah lebih murah jika anda mengetahui cara memilih cat yang betul dan dapat mengaplikasikannya dengan berkesan. Tetapi anda mungkin harus menumpukan perhatian kepada beberapa perkara daripada menggunakan berus dan mula mengecat dinding anda.

Sekiranya anda berfikir untuk mengupah tukang cat rumah profesional, ia memang akan meningkatkan kos mengecat rumah. Sekiranya anda tidak dapat membuat keputusan antara 2 pilihan ini, anda harus membandingkan kebaikan dan keburukan kedua-dua pilihan tersebut. Ini akan membantu anda dalam membuat keputusan yang tepat pada masa akan datang.

Cat Sendiri atau Mengupah Kontraktor Cat Rumah?

Adakah Anda Harus Cat Sendiri Atau Mengupah Kontraktor Cat Rumah?

Faedah mengecat rumah sendiri termasuk:
  • Anda dapat menyelesaikan tugas secepat mungkin mengikut keperluan kerana anda dapat mengatur langkah kerja.
  • Anda dapat menjimatkan banyak wang kerana anda akan membeli bekalan yang penting untuk menyelesaikan tugas.
  • Anda boleh melibatkan keluarga dan rakan untuk menjadikan kerja pengecatan lebih menyeronokkan.
  • Setelah projek cat selesai, anda akan berasa kepuasan dan pencapaian yang tidak dapat anda peroleh dengan mengupah pengecat profesional.

Keburukan mengecat rumah sendiri:
  • Kerja yang disiap tidak akan kelihatan seperti yang dilakukan oleh pengecat profesional kecuali anda seorang pengecat profesional.
  • Tidak mudah untuk menyelesaikan tugas pengecatan dengan liputan penuh dan garis bersih. Seseorang profesional boleh melakukan pekerjaan jenis ini jauh lebih baik daripada anda.
  • Anda mungkin tidak menyedari banyak perkara seperti memilih jenis cat terbaik, cara menyiapkan kawasan sebelum menggunakan cat, dan lain-lain.
  • Proses yang lama. Anda perlu meluangkan lebih banyak masa dan tenaga untuk menyelesaikan pekerjaan.

Kelebihan mengupah pengecat profesional:
  • Pekerjaan yang diselesaikan oleh pengecat profesional akan lebih mengagumkan daripada pekerjaan yang disiapkan oleh anda.
  • Pengecat profesional menyelesaikan tugas dengan cepat berdasarkan pengalaman dan kepakaran mereka.
  • Mereka dapat menjimatkan wang dengan mengecat seluruh rumah dengan masa di mana anda hanya boleh cat satu atau dua bilik.
  • Mereka memberikan cat yang lebih tahan lama kerana mereka mengetahui jenis cat yang yang terbaik untuk tempat anda dan dapat memberikan liputan yang lebih baik di dinding.

Kelemahan mengupah pakar cat rumah profesional:
  • Anda harus membayar dengan lebih banyak untuk tugas mengecat rumah anda.
  • Mengecat rumah dengan membayar perkhidmatan pengecatan profesional boleh menjadi lebih mahal daripada mengecat dengan diri sendiri.

Setelah membandingkan kebaikan dan kelemahan di atas, anda dapat membuat kesimpulan bahawa untuk mengecat rumah sendiri atau mengupah pengecat berpengalaman. Apabila anda menilai kualiti kerja oleh pengecat profesional, anda akan mendapati bahawa wang yang anda bayar itu berbaloi.

Cat Sendiri atau Mengupah Kontraktor Cat Rumah?

Anda boleh mengurangkan kos pengambilan pengecat profesional dengan mendapatkan sebut harga dari beberapa pengecat profesional di Lembah Klang. Sebelum membuat keputusan, anda harus membandingkan sebut harga untuk mendapatkan harga yang paling sesuai. Mereka mungkin akan memberi anggaran lebih murah bergantung pada pengalaman dan pengetahuan dalam bidang mereka.

Salah satu syarikat pengecat profesional di Kuala Lumpur dan Selangor yang disyorkan ialah Pakar Cat Pro, pasukan pengecat yang berpengalaman mereka yang dapat membantu mengecat kediaman anda, termasuk cat lantai simen, dinding dapur dan ruang tamu. Mereka mempunyai pakej harga pengecatan yang menarik untuk kerja cat dalam rumah seperti untuk cat siling kapur. Hubungi mereka hari ini untuk sebut harga PERCUMA!

Post a Comment

2 Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Ada bajet lebih memang boleh hire kontraktor. mereka pun ada kelengkapan yang cukup kan. Tak ada bajet, terpaksalah cat sendiri je :)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com