Ticker

6/recent/ticker-posts

Pokok Mulberi Dah Berbuah

Pokok Mulberi Dah Berbuah | Salam hujung minggu uols. Tengah buat apa lah tu ek? Jiran ciksun bagi keratan pokok mulberi ni beberapa bulan yang lepas masa PKP. Kecik aje pokoknya, ingatkan lambat lagi nak berbuah. Alhamdulillah, dalam dua minggu lepas dah nampak buahnya ciput aje lagi.

pokok mulberi

Ni ambil gambar beberapa hari lepas, dah membesar sikit buahnya dan dah start tukar kaler. Tak sabar pulak rasanya nak tunggu dia mula berbiji-biji, menghitam dan akhirnya masak. Boleh petik, cuci terus makan kat situ jugak. Haha!

Agak-agak manis ke masam ni nanti?

Post a Comment

10 Comments

  1. Eza baru beli pepohonan Mulberry Rabu ni tadi. 2 pokok harga RM10. Hihi. Harap Mulberry awak manislah ya dan berbuah dengan lebat. Amiin

    ReplyDelete
  2. pokok mulberi ni senang hidup tapi kalau tanam dalam pasu lambat besar. Ni kecil kecil dah ada buah untung sangat ni.

    ReplyDelete
  3. wow..pokok saya di rumah lagi besar dari ini tapi belum nampak gaya nak berbuah..huhu..harap daun je beso-beso kann..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena prunning dahan2 dia.
      Nanti dia keluar pucuk baru dengan putik buah sekali.

      Delete
  4. Kalau hitam manislah rasanya. Kalau merah merun kehitaman masih ada masam sikit.

    ReplyDelete
  5. Moga ianya manis cam ciksun hehehe

    ReplyDelete
  6. Nanti dah banyak, aku nak sikit hahahahah

    ReplyDelete
  7. Susah tau nak tanam pokok ni.2 kali dah akak tanam tak naik pun. Buruk macam tu je batang dia. Tak sabar nak balik kampung nak ambik lagi batang pokok ni untuk semai.

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com