BLOG ENCIK SUAMI

Monday, January 2, 2012

Kuat dan Sabar...

Adore by *sugarcoat on deviantART

Rasulullah s.a.w kata, sakit itu penghapus dosa. Kalau kita sakit, tu tandanya Allah tengah hukum dosa-dosa kita kat dunia. Bila sakit, kita mesti rasa sangat lemah kan. Sangat tak mampu dan lesu. Rasa tak berdaya nak buat apa-apa.

Kalau kena sakit yang pelik sikit, mungkin ada yang tinggal solat dan amal ibadah. Terlupa yang saat-saat macam ni la sangat perlu untuk bergantung harap pada Allah. Kena ingat selalu, tiada daya dan upaya bagi seorang manusia itu melainkan dengan kekuatan yang Allah berikan untuk dia menghadapi musibah dengan penuh kesabaran.

Ada dua point kat situ, kuat dan sabar.

Dan jangan lupa, sakit itu juga makhluk Allah...


P/S: Terima kasih untuk mesej pada malam ambang tahun baru yang buat saya lupa sekejap bahawa saya tengah sakit.


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.