BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, September 3, 2008

Salam Ramadhan


Salam. Sudah lama rasanya ana tidak mengemaskini blog ini kerana ketiadaan signal WifiUTM sejak beberapa hari lepas. Bukan sahaja ana tidak dapat mengemaskini blog, malah banyak assignment yang ‘terkandas’. Wireless di kolej seolah-olah bercuti sama seperti mahasiswa lain yang bercuti sempena bulan Ramadhan. Alhamdulillah, buat masa ini wireless ada kembali untuk ana menyiapkan segala urusan yang belum selesai.

Alhamdulillah, kini umat Islam seluruh dunia sedang menikmati bulan kemuliaan - bulan Ramadhan. Bulan Ramadhan kali ini agak simbolik kerana jatuh pada 1 September 2008, sehari selepas Hari Kemerdekaan Malaysia. Ketika orang lain sibuk menyambut ambang Merdeka mahupun Hari Kemerdekaan sendiri, umat Islam pula tidak sabar-sabar menyambut ambang Ramadhan. Ketika ana menaip post kali ini, sudah 3 hari umat Islam menunaikan ibadah puasa.

Besar harapan ana buat semua umat Islam agar memanfaatkan bulan yang mulia ini dengan melipat-gandakan amalan tidak kira yang wajib mahupun yang sunat dan menggunakan peluang ini untuk mendekatkan diri kepada Pencipta. Semoga Ramadhan kali ini menyaksikan ‘penghijrahan’ sahabat-sahabat kita daripada baik kepada lebih baik. Insya’ALLAH.

Pada bulan ini pelbagai aktiviti menarik dijalankan oleh BADAR (Biro Kerohanian KTC) bagi mengisi Ramadhan kali ini dengan lebih berfaedah. Selain solat tarawikh dan tadarus al-Qur'an yang dijalankan setiap malam, pertandingan-pertandingan ilmiah seperti Pertandingan Khutbah, Pertandingan Hafazan, Pertandingan Musabaqah, Bengkel Tulisan Khat dan lain-lain lagi diadakan di setiap hujung minggu sepanjang bulan ini. Ana menyeru semua warga kolej bersama-sama mengimarahkan bulan Ramadhan ini melalui pelbagai aktiviti yang dianjurkan. Salam Ramadhan.


No comments:

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.