Debu - Tobat Berkali-kali - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Thursday, November 13, 2008

Debu - Tobat Berkali-kali



Allah SWT berfirman: “Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dialah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Surah Az-Zumar, ayat 53)

Dari Anas bin Malik ra. berkata: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda, “Allah SWT berfirman: “Wahai anak Adam, sepanjang engkau memohon kepadaKu dan berharap kepadaKu akan aku ampuni apa yang telah kamu lakukan. Aku tidak peduli! Wahai anak Adam, jika dosa-dosamu setinggi awan di langit dan kemudian engkau meminta ampunan kepadaKu akan Aku ampuni. Wahai anak Adam, sesungguhnya jika engkau datang kepadaKu membawa kesalahan sebesar dunia kemudian engkau datang kepadaKu tanpa menyekutukan Aku dengan sesuatu apapun, pasti Aku akan datang kepadamu dengan ampunan sebesar itu pula.” (Hadith Qudsi Riwayat Tirmidzi ia berkata, “Hadith ini hasan shahih.”)

Taubatlah Wahai Pendosa!

Jikalau kamu bertaubat
Tetapi selalu tergoda
Dan kau lemah, tidak kuat
Taubat lagi wahai pendosa

Taubat diterima Tuhan..
Kembali lagi kembali
Sampai taubatmu bertahan
Taubatlah berkali-kali!

Ya Rabb, kami memohon kepadaMu agar mensucikan hati-hati kami dari kotoran dengki dan iri hati, kecenderungan kepada keburukan dan nista, penyakit dendam dan benci, serta tanamkanlah rasa cinta dan kasih sayang ke dalam hati kami. Penuhilah seluruh hari-hari kami dengan kebaikan dan ikhtiar memperbaiki hubungan sesama manusia dan mendekatkan diri kepadaMu! Amiin Ya Rabb.

http://muhtarsuhaili.wordpress.com




Doa Cinta - Debu

No comments:

Post a Comment

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad