BLOG ENCIK SUAMI

Monday, August 25, 2014

Hilang

pernah tak
kamu-kamu rasa
bila kamu nak tahu
tentang something
lalu kamu mencari
segala maklumat
yang boleh dibaca
diselami
dikorek
sampai ke dasar

tapi
penyudahnya
mungkin belum penyudah
kamu jadi makin buntu
makin sesat
makin bingung
makin keliru

kamu ingat
kamu sudah sampai ke dasar
rupa-rupanya dasar tu jauh lagi
mungkin infiniti dalamnya
dasar yang kamu korek
macam lubang hitam
kat angkasa

oh hiperbola nya

itu lah
apa aku rasa
saat ini

setelah enam bulan
dapat tajuk projek
hari ni
aku rasa
macam hilang arah tuju
aku nak buat apa sebenarnya???

mohon cahaya
dengan sangat

2 comments:

Cik Puan Eka said...

semoga dipermudahkan urusan akak ya.

Nurzakiah Hanum said...

singgah ptg

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.