Berdiri

September 16, 2014

bukannya selalu
kau kena berdiri
dalam panggung
sebelum filem bermula

tak selalu pun
kau kena ikut
sama menyanyi
lagu Negaraku
dalam gelap-gelap

melainkan
kau tu jenis tengok wayang
hari-hari
berkali-kali sehari
so selama sebulan (contohnya)
kau kena berdiri
2-3 kali sehari
masa lagu Negaraku

ohoiii...

sekejap aje pun
masa musim 31 Ogos
dengan
16 September je

jangan lah malas sangat
nak berdiri sama-sama
jangan terlebih rajin jugak
nak tunjuk kat semua orang
kau tu tak berapa respek
lagu Negaraku

adohai
bak kata kawan FB
mungkin
kau tak pernah rasa
zaman tengok wayang pun
kena sembelih

come on lah!
tak susah mana pun
memperingati jasa-jasa
pejuang negara
#IniMalaysiaKita beb!

Selamat Hari Malaysia!

You Might Also Like

3 Comments

  1. apa kabar sunah.. lamanya akak tak dtg sini.. maklumlah baru skrg nak aktif berblog semula.. rindu zaman2 rajin berblog dulu..

    akak paling suka kalau dengar lagu Negaraku.. mesti semangat nak berdiri tegak dan nyanyi sekali..

    ReplyDelete
  2. lepas sekolah rendah, takde dengar lagu NegaraKu selain di permulaan bola sepak dan bila Malaysia menang pngat emas di mana2 kejohanan sukan, tu je lah... an?

    ReplyDelete
  3. ye la..berdiri tengok konsert boleh je..kan??

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com