BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, September 16, 2014

Berdiri

bukannya selalu
kau kena berdiri
dalam panggung
sebelum filem bermula

tak selalu pun
kau kena ikut
sama menyanyi
lagu Negaraku
dalam gelap-gelap

melainkan
kau tu jenis tengok wayang
hari-hari
berkali-kali sehari
so selama sebulan (contohnya)
kau kena berdiri
2-3 kali sehari
masa lagu Negaraku

ohoiii...

sekejap aje pun
masa musim 31 Ogos
dengan
16 September je

jangan lah malas sangat
nak berdiri sama-sama
jangan terlebih rajin jugak
nak tunjuk kat semua orang
kau tu tak berapa respek
lagu Negaraku

adohai
bak kata kawan FB
mungkin
kau tak pernah rasa
zaman tengok wayang pun
kena sembelih

come on lah!
tak susah mana pun
memperingati jasa-jasa
pejuang negara
#IniMalaysiaKita beb!

Selamat Hari Malaysia!

3 comments:

mas saari said...

apa kabar sunah.. lamanya akak tak dtg sini.. maklumlah baru skrg nak aktif berblog semula.. rindu zaman2 rajin berblog dulu..

akak paling suka kalau dengar lagu Negaraku.. mesti semangat nak berdiri tegak dan nyanyi sekali..

Akmall Razlan said...

lepas sekolah rendah, takde dengar lagu NegaraKu selain di permulaan bola sepak dan bila Malaysia menang pngat emas di mana2 kejohanan sukan, tu je lah... an?

Diana Rashid said...

ye la..berdiri tengok konsert boleh je..kan??

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (21) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.