Raya Haji

September 30, 2014

tak lama lagi
raya haji
tak tahu
nak prepare macam mana
untuk raya haji

sebab
selalunya
kat kampung
tak sambut sangat

just pagi-pagi
solat sunat aidiladha
balik rumah
ada orang bagi daging korban
mak masak
makan
tu je

kalau da kawen ni
tak tahu
nak buat macam mana ek?
hahaha

tapi
ada jugak rasa hati
nak buat
congo bars
boleh bawak pergi perak
dan tinggalkan sikit
buat bekal encik suami

oh ya
insya'Allah
saya akan ke perak!
wehuu!

You Might Also Like

3 Comments

  1. mena kata ktk sunah. mun di ranto kita nun xda gago papa. tapi bila dah nikah tok (dgn org ctok), kmk pandei blur kedirik. siap tanya dengan laki mek, apa di polah daknya dari malam raya aji sampei ari raya aji hehe.

    ReplyDelete
  2. Eh!sama la..raya ni kta buat congo bars je untuk bawak balik kampungl.dah itu je yang mudah..ehehhe

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com