Tak Best

April 19, 2015

Akan sampai satu masa bila kau bekerja dengan orang, kau akan rasa tak best sebab dah berjauh hati. Hati jadi jauh disebabkan beberapa perkara yang berlaku kat tempat kerja kau yang melibatkan kau dan orang lain atau pun boleh juga melibatkan orang yang dekat dengan kau dan orang lain.

Sejak kau tengok orang lain dah banyak berubah tanpa dia sedar, kau dan kawan-kawan kerja kau pun mula rasa nak jauhkan diri dari orang lain tu. Entah kenapa dulu tak ada lah rasa annoying sangat perangai orang lain tu, tapi sejak-sejak ni kau rasa makin menjadi-jadi pulak perangai dia.

Makin over pulak kata sinikal dan makin nampak perangai sebenar orang lain tu.

Efek, ok.

Sangat efek dengan kerja kau.

Rasa macam dah tak berapa nak suka buat kerja kat tempat tu. Rasa macam nak pergi jauh-jauh, tak nak terlibat dengan orang yang buat kau rasa tak best. Sebab nanti hati kau rasa tak sungguh-sungguh. Tak ikhlas.

Macam mana nak buang rasa ni?

Tak best.

You Might Also Like

2 Comments

  1. dah makin senior, makin comfort... so makin lantang bersuara kot.

    ReplyDelete
  2. Terasa persaingan..mohon share..sy alami yg sama

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com