BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, September 15, 2015

Teruknya Jerebu di Malaysia

Petang ni hujan lebat di Skudai.

Petang semalam pun hujan lebat selebat-lebatnya. Alhamdulillah. Tiada yang lain dapat diucapkan dalam cuaca berjerebu teruk sekarang ni bila hujan turun dari langit. Kalau boleh, nak hujan setiap hari untuk kurangkan IPU yang semakin meningkat naik. Dengar kata, ada sekolah yang cuti hari ni, kan?

Saya sendiri dah beberapa hari diserang flu, batuk dan demam panas. Cuaca yang tak berapa nak menentu ditambah dengan asyik travel jauh mungkin menjadi antara faktor utama.

Penyudahnya, nak turun Johor kali ni penuh dengan perasaan berat dan sesak nafas tengok kota yang kabur-kabur dalam pandangan mata.

Apa boleh buat, kena lah turun juga walaupun diri tak sihat.

Buat semua, jaga kesihatan ya. Jangan lupa pakai mask bila terpaksa keluar rumah.


1 comment:

nini said...

nini pon always batuk batuk kebelakangan ni

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.