BLOG ENCIK SUAMI

Thursday, August 9, 2012

Sakit Tekak?

Gambar: RAPI 1 Ogos 2012
Bulan-bulan puasa ni mesti ramai yang sakit tekak kan? Ermmm...untuk melegakan sakit tekak tu, elok lah kalo sejukkan kerongkong dengan benda-benda sejuk macam ais krim Mat Gebu yang enak dipandang, sedap dimakan ni...=.=

Gambar: PASTRY POCKET ICE CREAM
Tapiiiiiiiiiii jangan buat tekak tu terkejut sangat pulakkkk gi berbuka dengan aiskrim Baskin Robbins. =.= Makin sakit jadinya kang haa...buat pelan-pelan kayyy...ikut sunnah Rasulullah s.a.w, berbuka dengan kurma atau benda manis...*aiskrim manis peee* Bagi tekak sesuaikan diri jap, baru telan ais krim sebijik dua. Ehehe...

Ehhhhhhhhhhh, stop, stop!!! Awal lagi ni! Tunggu Maghrib kang!


P/S: Maka, percayalah...aiskrim boleh merawat sakit tekak dengan sekelip mata.


13 comments:

Anum said...

anum pun dah sakit tekak

kiera'sakura said...

tapi kawan kata eskrim nie mcm ubat gamat. baik kat luar tapi tak kat dalam ..acena tue.. huhuhuhu

Iffah Afeefah said...

kawan ai kate eskem vanila utk tonsil

doc die ckp

errr sdpnye aiskim

lavenderlover said...

gambar eskrim tu mmg menduga iman..hehe

Faizul Osman said...

tekak sy kalau telan ais bertambah sakit... kena minum air suam bru segar je tekak...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/08/semangat-buat-dato-lee-chong-wei.html

shafiqabdshukor said...

adeh..
tengahhari ni tgk ais krim...
nak try la... tgh sakit tekak ni..

Sari Yusa Ibrahim said...

akak kalu sakit tekak suka makan sundae mcD

maszull said...

assalamualaikum sunah...memang bestkan berbuka dgn aiskrim tu sejuk tekak tu...:)

JIJI YU said...

olololo..manja nye akak aku ni hah...moteep aku letak gmbr tu..sbb nak suh ko dengki..

Areef Ibn Naim said...

erm, mcm betul jugak...

sbb sy skrg mmg tgh batuk... ml td dok batuk jenis tak berkahak tu... batuk tk lepas, huhuhu...

then, singgah beli mcflurry lime... tkut gak nak makan, sbb takut lg batuk... tp lepas makan aiskrim tu, tekak rasa lega pulak :)

sy rasa yg ais tak bagus tu klu guna air yg tk bersih...

Mastuera said...

ok.hahaa..thnks share.bru tau knp lepas sy minum ais rse lega je tekak.hehehe.

Wan said...

haaa karang kena gi beli eskrem nih..tekak akak mmg tengah sakit sangat..duk batuk je..(alasan nk mkn eskrem!haha)

LadyBird said...

tetibe je rs nk mkn aiskrim

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.