Sakit Tekak?

August 09, 2012

Gambar: RAPI 1 Ogos 2012
Bulan-bulan puasa ni mesti ramai yang sakit tekak kan? Ermmm...untuk melegakan sakit tekak tu, elok lah kalo sejukkan kerongkong dengan benda-benda sejuk macam ais krim Mat Gebu yang enak dipandang, sedap dimakan ni...=.=

Gambar: PASTRY POCKET ICE CREAM
Tapiiiiiiiiiii jangan buat tekak tu terkejut sangat pulakkkk gi berbuka dengan aiskrim Baskin Robbins. =.= Makin sakit jadinya kang haa...buat pelan-pelan kayyy...ikut sunnah Rasulullah s.a.w, berbuka dengan kurma atau benda manis...*aiskrim manis peee* Bagi tekak sesuaikan diri jap, baru telan ais krim sebijik dua. Ehehe...

Ehhhhhhhhhhh, stop, stop!!! Awal lagi ni! Tunggu Maghrib kang!


P/S: Maka, percayalah...aiskrim boleh merawat sakit tekak dengan sekelip mata.

You Might Also Like

13 Comments

  1. tapi kawan kata eskrim nie mcm ubat gamat. baik kat luar tapi tak kat dalam ..acena tue.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. kawan ai kate eskem vanila utk tonsil

    doc die ckp

    errr sdpnye aiskim

    ReplyDelete
  3. gambar eskrim tu mmg menduga iman..hehe

    ReplyDelete
  4. tekak sy kalau telan ais bertambah sakit... kena minum air suam bru segar je tekak...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/08/semangat-buat-dato-lee-chong-wei.html

    ReplyDelete
  5. adeh..
    tengahhari ni tgk ais krim...
    nak try la... tgh sakit tekak ni..

    ReplyDelete
  6. akak kalu sakit tekak suka makan sundae mcD

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum sunah...memang bestkan berbuka dgn aiskrim tu sejuk tekak tu...:)

    ReplyDelete
  8. olololo..manja nye akak aku ni hah...moteep aku letak gmbr tu..sbb nak suh ko dengki..

    ReplyDelete
  9. erm, mcm betul jugak...

    sbb sy skrg mmg tgh batuk... ml td dok batuk jenis tak berkahak tu... batuk tk lepas, huhuhu...

    then, singgah beli mcflurry lime... tkut gak nak makan, sbb takut lg batuk... tp lepas makan aiskrim tu, tekak rasa lega pulak :)

    sy rasa yg ais tak bagus tu klu guna air yg tk bersih...

    ReplyDelete
  10. ok.hahaa..thnks share.bru tau knp lepas sy minum ais rse lega je tekak.hehehe.

    ReplyDelete
  11. haaa karang kena gi beli eskrem nih..tekak akak mmg tengah sakit sangat..duk batuk je..(alasan nk mkn eskrem!haha)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com