Tekanan Menghadapi Deadline

September 19, 2013

Sumber: Quotes and Images on tumblr

Deadline.

Tarikh akhir.

Siapa saja pun, kalau buat apa pun, yang ada deadline atau tarikh akhir yang semakin mendekat, pasti akan disambut dengan tekanan. Tekanan untuk menyelesaikan semua perkara dalam masa yang semakin suntuk. Tekanan untuk memenuhi kehendak dan matlamat. Tekanan untuk mendapatkan kesempurnaan.

Kalau tak banyak pun, sedikit kecelaruan pasti terasa.

Melainkan semuanya diuruskan mengikut jadual. Dan semuanya berjalan seperti yang dirancang. Namun, tak semua perkara akan jadi seperti yang kita sangkakan. Kadang-kadang ada halangan di tengah-tengah perjalanan kita hendak menyiapkan sesuatu, menyebabkan sedikit masa kita diambil di situ.

Bertambah tertekan bila ada yang menekan.

Kita sudah sedia tahu, banyak yang perlu diuruskan. Tidak perlu akan luahan kata-kata yang menghiris seolah-olah kita tidak sedar akan masa yang semakin cepat berlalu. Orang-orang sekeliling tidak berada dalam kasut kita. Tidak akan pernah faham apa yang kita rasa.

Cukup-cukuplah menambah bebanan dan kerunsingan di kepala yang sudah sedia ada.

Mohon yang sangat, berhentilah menghukum.

Sesekali berikan ruang untuk yang tertekan bernafas.

You Might Also Like

1 Comments

  1. jgn tensi2..nanti lagi serabut.good luck ye! dh lama x bw jugak..wuwuuwuu

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com