BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, September 17, 2014

Sisa

kau faham tak
perasaan
bila tengah-tengah bulan
macam ni
tambah-tambah lagi
di hujung bulan

yang mana
kau kena berjimat
tahap bendahari negara

mungkin
bendahari negara pun kalah

masa ni lah
kau boleh tengok aje
segala benda
yang cecomel
menahan diri
setahan yang mampu
supaya
kau tak terbeli
lalu terguna
sisa-sisa
uang yang tinggal

sebab kau tahu
ada benda lain
yang maha penting
di saat-saat
ekonomi meleset

adohai

bahkan
kadang-kadang
awal-awal bulan pun
dah berasa
rasa ni

mohon
dimurahkan rezeki

1 comment:

Yan Ty said...

Faham.Faham sangat.

Kadang2 dalam sengkek tu , de pula yang nak meminjam. Tapi berzaman tak reti nak bayar lagi rasa sakit.

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (21) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.