Takut

October 28, 2014

dua tiga kali
sejak akhir-akhir ini
soalan-soalan itu
kembali menujah-nujah
akal fikiran

dan terus
aku buntu
aku, dia, dia...
tidak punya jawapan
yang benar-benar
jitu
yang aku dengar hanya
"kau terlalu tertekan dengan dunia"

Allah...
benar kadang aku takut
dan takut itu buat aku menangis
sendiri
kehidupan yang membuatkan aku takut
hidup sebagai manusia
buat aku rasa takut
menangis

sampai bilakah agaknya
aku akan terus di sini
memikul jawatan "manusia"?

dan bagaimana kelak
jika sepatang mata
yang aku gunakan ini
akan tamat "kontrak"nya
di dunia?

dan bilakah masa itu
akan tiba?
bukan...
ADAkah masa itu AKAN tiba?

Allah...Allah...Allah...

You Might Also Like

3 Comments

  1. kata orang; kalau kita kejar akhirat, dunia akan ikut sekali. cuma itulah, manusia, susah nak buat yg pertama tu. :(

    ReplyDelete
  2. selalu jugak terpikir macam tu..lepas tu mula pikir anak2 cemana?sapa nak jaga kan nanti..Bunyi macam tak bersedia..kan?tapi memang lah yang sebenarnya kita hidup untuk mati.

    ReplyDelete
  3. stress ada dimana mana.... yg penting cara kita mengatasinya.

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com