Takut

October 28, 2014

dua tiga kali
sejak akhir-akhir ini
soalan-soalan itu
kembali menujah-nujah
akal fikiran

dan terus
aku buntu
aku, dia, dia...
tidak punya jawapan
yang benar-benar
jitu
yang aku dengar hanya
"kau terlalu tertekan dengan dunia"

Allah...
benar kadang aku takut
dan takut itu buat aku menangis
sendiri
kehidupan yang membuatkan aku takut
hidup sebagai manusia
buat aku rasa takut
menangis

sampai bilakah agaknya
aku akan terus di sini
memikul jawatan "manusia"?

dan bagaimana kelak
jika sepatang mata
yang aku gunakan ini
akan tamat "kontrak"nya
di dunia?

dan bilakah masa itu
akan tiba?
bukan...
ADAkah masa itu AKAN tiba?

Allah...Allah...Allah...

You Might Also Like

3 Comments

  1. kata orang; kalau kita kejar akhirat, dunia akan ikut sekali. cuma itulah, manusia, susah nak buat yg pertama tu. :(

    ReplyDelete
  2. selalu jugak terpikir macam tu..lepas tu mula pikir anak2 cemana?sapa nak jaga kan nanti..Bunyi macam tak bersedia..kan?tapi memang lah yang sebenarnya kita hidup untuk mati.

    ReplyDelete
  3. stress ada dimana mana.... yg penting cara kita mengatasinya.

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com