BLOG ENCIK SUAMI

Friday, October 12, 2012

Akhirnya Taip Jugak...


Tak tahu nak pergi ke tak.

Tak dapat nak memilih. Ya, memang bagus bengkel ni untuk saya yang tak tahu apa-apa tentang NS2, tapi di penghujung-penghujung study macam ni terpaksa bergelumang dengan benda ni.

Kalau bukan kerana ada benda lain yang nak dibuat pada minggu tu, memang da terus klik daftar online tanpa berfikir panjang lagi. Tapi disebabkan minggu tu adalah minggu terakhir sebelum raya Aidil Adha, berfikir banyak kali juga sama ada nak pergi atau tak.

Kerana saya da merancang awal dan simpan tarikh 23-24hb untuk urusan tempahan kek, 25hb dah nak gerak ke KL untuk jumpa adik kat sana, jadi pertindihan jadual pulak kat situ. Tapi, tak salah juga kalau saya terus stay kat KL sampai hari raya Aidil Adha.

Cumanya...saya risaukan tempahan kek. Kalau pelanggan ok dengan tarikh yang lebih awal, dan terjamin kek diorang tak rosak (ada pelanggan yang takde peti ais) kalau dapat lebih awal dari yang dijanjikan, ok la kan?

Dan akhirnya saya lah yang akan kelam kabut kat situ nak siapkan segala benda, sebab da tentu la saya kena gerak 21hb. Hurmmm.

Kalau saya pergi bengkel tu pulak, nak duduk kat mana dua hari tu dan hari-hari seterusnya sebelum jumpa adik? Dengar katanya, UKM ni ketat sikit peraturan dia, tak bagi orang luar menumpang, apatah lagi kalo kereta tanpa sticker UKM masuk dalam. *Huk aloh, macam tak pernah buat sebelum ni!*

Ada jugak terdetik di fikiran, gi bengkel ni, then balik JB terus, jumpa adik kejap aje, tak payah nak balik raya ke ape. Tapi...

Mungkin saya perlu menambah lagi bicara dengan Allah, hingga dapat jawapan untuk dilema ni.


P/S: Dan kadang-kadang mungkin kita perlu masa untuk diri sendiri apabila semuanya semakin serabut, segera menyisih kerana bimbang akan ada yang tanpa sengaja dilukai tanpa sebab. Maaf, rasa nak marah membuak-buak.


11 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

akak doakan moga semuanya lancar ye dik. hurm klu x leh bw kereta masuk camne nk bermalam sana pula kan

NURUL NADIAH MAMAT said...

moga dipermudahkan semua urusan sunah :)

Cik Sara said...

Semoga dipermudahkan segala urusan ye K.sunah!.. ^^,

maszull said...

assalamualaikum sunah....kesian nyer dlm dilema ni minta petunjuk dr NYA moga dipermudahkan semuanya...:)

Noraim said...

salam kak sunah. lama tak singgah sini.

byknya urusan akak eh. semoga dipermudahkan segalanya.

ERNA said...

Semoga dipermudahkan segala urusan yek..:-)

http://alongwawaerna.blgspot.com

kiera'sakura said...

huuu banyaknya la program akak kan. pape pun kira doakan moga semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan. yang penting jaga diri bebaik ye

aDisH.sHidA said...

boleh la bawak masuk kereta dalam UKM..bagitau la nak pergi bengkel nie...

apa pun semoga semuanya dipermudahkan..

Iffah Afeefah said...

ye kadng2 kite ley jauhkan diri dr semua utk mase sendiri je

Wallahua'lam said...

assalamua'laikum..

hm.. dah lepas. 12 hb >_<
tak kisah apa jua hal yang kita lakukan. pegang pada janji dulu. lagipun kita mungkin tak jangka apa yg terjadi bila melanggar janji.

kalau ada p mana2 seminar kat ukm, boleh je menginap kat rumah tamu ukm tu. mohon duk situ masa dah approve yg kamu p seminar tu.

03 8921 5104 ni no. pejabat am utk buat tempahan.

istikharah baik2. pasti ada penyelesaian dari-Nya.

"dan sebaik-baik masa utk kamu menyendiri adalah dimalam hari."

usah bersedih sunah. Allah kan ada ;)

Rozuan Ismail said...

wah, UKM ye.nanti bgtaw kalau nak dtg konvo.ada no fon wan?

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.