Tahniah Perancis, Juara Piala Dunia 2018

July 16, 2018

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Siapa masih berjaga?

Perancis Juara Piala Dunia FIFA 2018. Kredit gambar: The Guardian
Akhirnya Perancis memenangi Perlawanan Bola Sepak Piala Dunia dengan gol 4 - 2 menentang Croatia. Difahamkan ni kali kedua Perancis memenangi piala dunia setelah 20 tahun menanti.

Lama gilaaa kan?

Dalam perlawanan sebentar tadi, nampak Croatia lebih menguasai perlawanan, tetapi tidak dapat disangkal, pertahanan Perancis memang kuat. Kita boleh tengok hujung-hujung tu Croatia semakin sukar menembusi benteng pertahanan Perancis. Ditambah dengan dah pancit sikit.

Apapun, tahniah buat pasukan Perancis atas kemenangan bergaya. Tahniah juga buat Croatia kerana berjaya ke perlawanan akhir.

Turut dianugerahkan sebentar tadi:

Young Player Award
Kylian Mbappe - Perancis

Golden Ball Winner
Luka Modric - Croatia

Golden Glove
Thibaut Courtois - Belgium

Golden Boot
Harry Kane - England

Fair Play Trophy
Sepanyol

Next? Jumpa di Qatar empat tahun lagi!

You Might Also Like

4 Comments

  1. wahh, tahniah.. wawa sempat tengok half je, pastu masuk tidur.. hehe

    ReplyDelete
  2. Berjaya gak tengok sampai habis semalam, walaupun pasukan kita 3 singa sudah kekecundang hahahahaha

    ReplyDelete
  3. Antara game final yg sgt2 best.. Hingga ke saat akhir berjuang.. Syok tengok..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com