Titik Mula Pada Yang Hebat

July 18, 2018

Sumber: Brainy Quote

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pernahkah korang rasa terlalu rendah diri dan kurang keyakinan untuk memulakan sesuatu? Korang perlu buat something, tapi korang rasa korang tak mampu. Korang dipertanggungjawabkan sesuatu tugas, tapi korang rasa tak layak nak buat benda tu. Korang rasa ada orang lain yang lebih layak, lebih hebat dari diri korang untuk buat sesuatu benda tu.

Pernah?

Mesti pernah kan.

Walau sehebat mana pun diri seseorang tu sekarang, dah tentu dia pernah melalui satu fasa di mana dia belum cukup layak, belum cukup mahir dan kurang keyakinan diri. Tapi apa yang menyebabkan dia boleh melalui fasa tu hingga menjadi orang yang hebat dan berjaya?

Dengan memulakan langkah tak kira macam mana pun.

Hanya dengan memulakan langkah, baru lah kita boleh mencipta sesuatu yang hebat. Kalau kita asyik menahan diri, sampai bila-bila pun kita tak akan dapat melepasi batu penghalang yang membuatkan kita ragu-ragu. Percayalah, bila kita dah start dan melepasi tahap keraguan tu, langkah kita akan jadi lebih mudah dan lebih laju sebab rasa yakin tu dah mula menenggelamkan rasa kurang percaya diri. 

Bak kata Zig Ziglar, tak perlu menjadi hebat untuk memulakan sesuatu, tetapi mulakanlah sesuatu untuk menjadi hebat.

You Might Also Like

1 Comments

  1. betulll.. setuju sangat ..macam update blog. hahahah. ain pon xreti nak tulis mula2... skrg kena gak start cari idea..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com