Titik Mula Pada Yang Hebat

Sumber: Brainy Quote

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pernahkah korang rasa terlalu rendah diri dan kurang keyakinan untuk memulakan sesuatu? Korang perlu buat something, tapi korang rasa korang tak mampu. Korang dipertanggungjawabkan sesuatu tugas, tapi korang rasa tak layak nak buat benda tu. Korang rasa ada orang lain yang lebih layak, lebih hebat dari diri korang untuk buat sesuatu benda tu.

Pernah?

Mesti pernah kan.

Walau sehebat mana pun diri seseorang tu sekarang, dah tentu dia pernah melalui satu fasa di mana dia belum cukup layak, belum cukup mahir dan kurang keyakinan diri. Tapi apa yang menyebabkan dia boleh melalui fasa tu hingga menjadi orang yang hebat dan berjaya?

Dengan memulakan langkah tak kira macam mana pun.

Hanya dengan memulakan langkah, baru lah kita boleh mencipta sesuatu yang hebat. Kalau kita asyik menahan diri, sampai bila-bila pun kita tak akan dapat melepasi batu penghalang yang membuatkan kita ragu-ragu. Percayalah, bila kita dah start dan melepasi tahap keraguan tu, langkah kita akan jadi lebih mudah dan lebih laju sebab rasa yakin tu dah mula menenggelamkan rasa kurang percaya diri. 

Bak kata Zig Ziglar, tak perlu menjadi hebat untuk memulakan sesuatu, tetapi mulakanlah sesuatu untuk menjadi hebat.

1 comment:

  1. betulll.. setuju sangat ..macam update blog. hahahah. ain pon xreti nak tulis mula2... skrg kena gak start cari idea..

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com

Powered by Blogger.