Pilihan Luar Biasa Dari Yang Luar Biasa

February 25, 2012

Picture by trybeingme on tumblr

Kadang-kadang, bukan kita yang menolak.

Kita sudah terlalu banyak kali mencuba. Namun semuanya tidak seperti yang kita harapkan. Akan tetapi, tidaklah kita menyalahi takdir yang menentukan kegagalan. Kerana Allah Maha Tahu mana yang lebih baik untuk sekalian hambaNya.

Maka apabila ditanya kenapa tidak memilih yang biasa orang lain pilih, jawapannya hanya yang satu itu. Kerana Allah telah mentakdirkan begitu setelah berusaha selama ini. Bukan lah maksudnya usaha selama ini dirasakan sudah cukup lalu berhenti memilih yang biasa orang lain pilih.

Tapi kerana sekarang ini juga kita sedang berusaha untuk menjadikan yang luar biasa ini lebih luar dari kebiasaannya. Pandanglah dengan mata hati, setiap jalan dalam kehidupan seorang hamba itu adalah dalam tangan Penciptanya. Maka setelah Dia berikan jalan untuk dipilih, haruskan langkah kaki menjadi lemah longlai apabila dilanda badai?

Tiada daya dan upaya juga melainkan dengan kekuatan dari Allah.

Kalau diselusuri jalan yang berliku ini, pasti akan terpacul dari dalam hatimu, oh, seperti kisah yang satu itu.

Nah, kisah ini bukan lah terlalu luar biasa.

You Might Also Like

9 Comments

  1. entry penuh makna

    rase nk sambung kikiki

    ReplyDelete
  2. suka ayat2nya..memberi smngt...time kasih tau=)

    ReplyDelete
  3. salam...


    bila aku dipaksa memilih....

    aku keliru dan kaku...

    heheh

    ReplyDelete
  4. suatu yang biasa boleh jadi luar biasa dari sudut kacamata seorang pencinta Rabbnya..yakni syukur dalam setiap aspek kehidupan..;)

    ReplyDelete
  5. ske kata2 ni~~ =)

    Pandanglah dengan mata hati, setiap jalan dalam kehidupan seorang hamba itu adalah dalam tangan Penciptanya

    ReplyDelete
  6. pilihan kita memang tak sama tapi sebab kita memilih itu adalah kerana Allah... itu yang sama!

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com