BLOG ENCIK SUAMI

Monday, March 4, 2013

Dengan 20km/j Pun, Hampir Saja...

Hampir terhenti degupan jantung.

Subhanallah..!

Keluar dari rumah petang ni tadi, macam biasa, nak gi kerja. Bawak kereta area taman. Dan macam biasa, mesti lah dengan kelajuan maksimum 20km/j. Sebab dah tau dah, petang-petang macam ni memang ramai budak-budak berkumpul dan bermain kat jalan.

Tadi, sekelompok mak dan bapak budak pun ada berkumpul kat tengah jalan. Nampak je kereta saya, diorang pun beransur ke tepi jalan. Bagi laluan. Alhamdulillah. Saya pun terus drive lagi, sampai la simpang tiga yang dalam dua tiga meter aje dari kelompok mak dan bapak budak tadi, tetibaaaaaaaaa aje ade budak bawak basikal keluar dari simpang tu.

Mak ai!

Lajunya dia bawak!

Saya brake mengejut!

Budak tu lalu melepasi depan kereta saya, dan mungkin juga dia terkejut, terus mengayuh hingga tayar basikalnya menyentuh depan pagar rumah jiran setaman. Seorang lagi kawan budak tu hampir keluar dari simpang, tapi tak jadi. Dia berhenti saja sebelum garisan berhenti berwarna putih. Sebab dah nampak kawan dia hampir dilanggar kereta mungkin.

Kereta yang dipandu dengan kelajuan 20km/j.

Saya melihat budak pertama tadi. Dia juga melihat ke arah saya dengan dahi berkerut sambil mulutnya menyebut apa pun saya tak tahu. Sebab saya tak turunkan pun cermin tingkap. Tengok dia ok, kelompok mak dan bapak budak kat belakang tadi pun macam ok je. Siap sengih-sengih lagi, maka saya pun terus bergerak ke tempat kerja.

Tapi, sepanjang ke tempat kerja, saya masih rasa jantung ni macam nak tercabut.

Kalau berlaku kemalangan tadi, macam mana?


4 comments:

Ida Firdausi said...

owh kita pon dah selalu kena Sunah. mereka selalu keluar simpang ikut suka. tak tengok kiri dan kanan. Rasa2 kalau terjadi kemalangan pon konfem kita yang kena marah.

rinduan citarasa said...

ya Allah..
mujur xblaku apa2

Rozuan Ismail said...

nasib baik x de pape

D Yatie said...

Ya Allah nasib bait. Mn ktk mbak laju deng, ada jk nk d dgr. Huhu.

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (21) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.