Dia Masih Manja

March 07, 2013


Walaupun da beranak tiga.

Dah bergelar ibu dah pun. Kerjanya hari-hari cari makan dan menyusukan anak-anak. Kengkadang, tengok dia dari jauh, dia duk pandang aje anak-anak dia main bawah meja. Memantau mungkin. Kejap-kejap mata dia tertutup. Masa tu terfikir juga, mesti Mulan pun penat macam mana ibu-ibu yang baru melahirkan menjaga bayi-bayi yang baru dilahirkan.

Dengan anak-anak yang dah boleh merayap ke sana-sini. Mana yang merengek-rengek nak susu. Mana nak melayan diorang sambil bermain gigit-gigit dan tendang-tendang. Dengan keperluan dia sendiri yang nak mengisi perut, mesti Mulan sangat-sangat penat.

Kesiannya Mulan.

Dalam da beranak tu pun, manjanya tak berkurang.

Masih lagi suka nak menggendeng dengan kita.

Kadang-kadang rasa macam Mulan ni masih budak lagi.

You Might Also Like

4 Comments

  1. mulan comey nya dia walau dah beranak 3...kecian mulan nak jaga anak2 nya 3 ekor tu...dah begerak bebas ke anak2 dia...

    mulan manja dengan kakak dia je..hehe...apa kata kakak nya bg makanan berkhasiat kat mulan..

    ReplyDelete
  2. alahai... Sunah, jaga Mulan elok2, kalau boleh jangan bagi dia beranak lagi tau, ekekek.. kesian dia, huhu.. rasa nak peluk Mulan jer, bagitahu betapa sayangnya kat dia walaupun tak pernah jumpa tapi dari cerita Sunah rasa macam rapat sangat. hendakkah Sunah berbesan dengan akak??? ekekeke.. (eh! tadi kata jgn bagi Mulan beranak lagi, ni sibuk nak berbesan pulak akak ni, hihi)

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com