BLOG ENCIK SUAMI

Thursday, March 7, 2013

Dia Masih Manja


Walaupun da beranak tiga.

Dah bergelar ibu dah pun. Kerjanya hari-hari cari makan dan menyusukan anak-anak. Kengkadang, tengok dia dari jauh, dia duk pandang aje anak-anak dia main bawah meja. Memantau mungkin. Kejap-kejap mata dia tertutup. Masa tu terfikir juga, mesti Mulan pun penat macam mana ibu-ibu yang baru melahirkan menjaga bayi-bayi yang baru dilahirkan.

Dengan anak-anak yang dah boleh merayap ke sana-sini. Mana yang merengek-rengek nak susu. Mana nak melayan diorang sambil bermain gigit-gigit dan tendang-tendang. Dengan keperluan dia sendiri yang nak mengisi perut, mesti Mulan sangat-sangat penat.

Kesiannya Mulan.

Dalam da beranak tu pun, manjanya tak berkurang.

Masih lagi suka nak menggendeng dengan kita.

Kadang-kadang rasa macam Mulan ni masih budak lagi.


4 comments:

Nurzakiah Hanum said...

cian dia

aDisH.sHidA said...

mulan comey nya dia walau dah beranak 3...kecian mulan nak jaga anak2 nya 3 ekor tu...dah begerak bebas ke anak2 dia...

mulan manja dengan kakak dia je..hehe...apa kata kakak nya bg makanan berkhasiat kat mulan..

Juma Ismail said...

comelnya ^^

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

alahai... Sunah, jaga Mulan elok2, kalau boleh jangan bagi dia beranak lagi tau, ekekek.. kesian dia, huhu.. rasa nak peluk Mulan jer, bagitahu betapa sayangnya kat dia walaupun tak pernah jumpa tapi dari cerita Sunah rasa macam rapat sangat. hendakkah Sunah berbesan dengan akak??? ekekeke.. (eh! tadi kata jgn bagi Mulan beranak lagi, ni sibuk nak berbesan pulak akak ni, hihi)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.