Merah-merah Delima

April 04, 2013


Putih-putih melati,
Merah-merah delima~~~
Siapa yang baik hati,
Pasti ku terima~~~

Delima warna dia merah.

Pagi tadi, teringin nak rasa jus delima yang junior bawak ke rumah semalam. Botol kaca jus tu belum terbukak lagi penutup dia. Masih suci murni gituuu. So, bersemangat lah kan memulas penutup botol tu.

Pulas punya pulas, akhirnya terbukak jugak. Then nampak ade cecair merah sikit-sikit kat penutup botol tu.

"Terkeluar sikit agaknya jus dia masa duk pulas tadi," kata saya dalam hati.

Tapi tiba-tiba mata ternampak garis-garis halus dekat jari telunjuk. Cuit sikit, gulppp. Terkuak dan berdarah. Erk! Rupanya terhiris penutup botol jus delima tu. Haigoo. Bahayanya. Gi basuh cepat-cepat.

Ingatkan dah ok. Bila on the way balik dari vet lepas hantar Mulan, baru rasa pedih dan berdenyut-denyut kat merata tapak dan jari tangan kanan. Belek punya belek, ya Allah, banyaknya luka. Tak sangka lak sampai sebanyak ni.

Maka, kita gunakan hansaplast yang jenis transparent untuk menutup luka dari terkena air, ok?

Kenapa guna hansaplast jenis ni?

Sebab...

Sebab...

Sebab...

Yang jenis kartun comel-comel tu takde kat 7E tadi. =.="

You Might Also Like

12 Comments

  1. mesti pedih kan..akak ada jugak terkena mcm tu kita tak sedar terluka halus...tetiba je rasa pedih...

    sedap x jus delima tu, tak pernah minum lagi jus delima

    ReplyDelete
  2. ayok tatau lepas nie akak jadi drakula

    *dah hisap darah tue :p

    ReplyDelete
  3. awat tak pakai pembuka botol tu.?hati2 la lain kali..

    ReplyDelete
  4. Haila sunahhhhhhh
    Hati2 len kali dik. Byk lak luka tu

    ReplyDelete
  5. erk nak y kartun2 je

    erm ermm takziah kat tngn yu tu

    ReplyDelete
  6. cianye dia, mesti pedihkan...leh minum tak jus delima tu?

    ReplyDelete
  7. alololo tomei2...pas awin baca entry ni beberapa hari lepas, baca dlm stengah jam je, terus tangan awin pun kena jugak... huhuhuhu

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com