Nak Pakai Skirt Pendek

April 16, 2013

QudwahStyle.com

Terpegun jap tengok gambar ni kat newsfeed FB tadi.

Fancy nyeeeee.

Macam high class gituuu.

Then baca sampai habis, owhhhhh niceeee!

Rupanya QudwahStyle buat gambar ni.

Bagus kan? Berapa banyak bisnes online kat luar yang dalam masa yang sama, berusaha untuk bagi nasihat kepada pelanggan mereka supaya menutup aurat?

Ada baca dalam al-Ustaz isu no berapa tak ingat, tapi antara yang baru jugak lah. Pembaca tanya, apa hukum kalau dia menjual pakaian yang tak menutup aurat dengan sempurna? Ustaz jawab, tak salah kalau dia pasti pakaian yang dijual tu akan digunakan dengan aurat ditutup atau kalau pakaian tu jenis tak menutup aurat; akan digunakan di rumah sahaja. Tak salah juga kalau dia tak tahu apa yang pelanggan akan buat dengan pakaian yang dibeli di butiknya. Kiranya, penjual ni tanggungjawab dia sampai barang bertukar tangan lah. Bila dah jadi milik pembeli, maka tanggungjawab berpindah kepada pemilik yang baru.

Tapi ustaz pesan jugak, adalah baik kiranya kalau penjual pakaian bagi pandangan tentang aurat dan mencadangkan cara menggunakan pakaian yang dijual di butik mereka mengikut syariat Islam. Ilmu tersebar, pahala pun dapat, kan?

Nak tengok pelbagai produk QudwahStyle, boleh ke SINI, ok? :)

You Might Also Like

5 Comments

  1. dapat info baru tentang penjual pakaian

    ReplyDelete
  2. nak pakai gak la

    ehhh

    amboi yu =='

    mne hubby yu ni? ehh

    ReplyDelete
  3. boleh je pakai skirt labuh dr pendek.. pilihan ditgn sndiri

    ReplyDelete
  4. sama la mcm orang yang jual cincin suasa kat lelaki atau si penjual arak kan?

    ReplyDelete
  5. Bagus entri ni..
    Dalam masa sama ada info.. =D

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com