Berpagi-pagi di Dapur

February 28, 2013

Hari ni, pagi-pagi da bertukang kat dapur.

Bukan betulkan paip sinki. Betulkan pintu kabinet dapur pun tak juga. Tapi bertukang memasak. Mengikut kerajinan Pak Cik Mat Gebu yang berpagi-pagi kat dapur setiap hari untuk masak lauk. So, bila tengahari tinggal nak panaskan aje. Pandai kan cucu Mat Gebu ni?

Banyak jugak lauk hari ni. Ikan tenggiri masak kicap, ayam masak lemak cili padi, sayur pucuk manis dengan labu masak lemak, sayur pucuk ubi masak lemak, ikan salai, bla bla bla. Mak-mak sedara pun da ramai ni. Semua berambeh makan hari ni. Dah lama tak macam ni. Hihi. Dan mak, ape lagi kalau dah namanya berambeh. Ambuyat mesti ada sebagai juadah kalau berambeh reramai dengan sedara mara.

Eh, tau ke berambeh tu ape? Err... Gi google sendiri kalau tak tau, kay?

Lepas Zohor nanti, tunggu tetamu datang lak. :)

You Might Also Like

4 Comments

  1. ehem ehem ehem....bagus betul cucu atok gebu nie ye.ikut nasihat...bila masak banyak2 tu mesti ada tetamu..tetamu jauh ye..sebab bila baca menu tu macam kenal je kegemaran sapa..

    alhamdulillah kalau betul apa yang akak agak kan tu...semoga semua urusan kamu dipermudahkan ye dik

    ReplyDelete
  2. malas google. mohon bagitau :p

    sedapnya pucuk ubi masak lemak. kira lagi suka bila tambah ikan sardin dalam dia. tapi kira xpernah la buat slalu memanja ngn mama je :p

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com