Susah Juga Bila Dah Bertambah Berat

March 12, 2013

Susah juga ya.

Dulu, bukan main lagi nak tambah berat badan. Risau sangat sebab memang tak cukup BMI. Apatah lagi bila orang duk perli dan sindir sambil ejek-ejek sebab severely underweight. Sape lah yang tak terasa hati bila benda yang sama duk dikata oleh orang-orang yang berbeza.

Sama okay situasi dengan orang yang overweight.

Maka, dengan sebab itulah, lalu berusaha untuk tambah berat badan. Nak bagi ideal dan sihat. Entah macam mana lah tak tahu, dalam tak sampai setahun, jujurnya kalau orang tanya berat badan saya sekarang, saya gitau dah bertambah 10 kg.

Ini seriussss~~~

Bila dah bertambah ni, ada pulak lah orang cakap "eh, muka kenapa da bulat?", "pipi da macam pipi ikan emas", dan macam-macam lagi. Tapi tak ramai la cakap camtu. Ramainya yang tumpang gembira sebab saya dah nampak lebih berisi, dah sihat diorang kata. Alhamdulillah.

Tak kurang juga yang kata, hati bahagia ye? Sebab tu berat naik!

Ye ke?


P/S: Dalam itu, tetap ada kerisauan dengan berat yang naik mendadak. Baju tak muat!

You Might Also Like

6 Comments

  1. AJ pun underweight....
    Memang susah sangat berat nak naik...
    Tapi jangan fikir sangat..
    Nanti kita yang runsing... =D

    ReplyDelete
  2. Eloknya sedang-sedang sahaja,
    Gemuk atau kurus, tetap juga cantik :)

    ReplyDelete
  3. nak berisi jgk..ble laaa dapt..huk huk

    ReplyDelete
  4. ha3..
    yg pnting x obesiti ok..:)
    ~~

    ReplyDelete
  5. kmk pn sblm tok gago mok increase weight.. skli tok.. hahahaha.. almost 20kg nait.. T_T

    ReplyDelete
  6. hihihihi sebab tue kira tak berusaha sgt tambahkan berat badan takut nanti bila dah berlebih risau pulak heeee

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com