Susah Juga Bila Dah Bertambah Berat

March 12, 2013

Susah juga ya.

Dulu, bukan main lagi nak tambah berat badan. Risau sangat sebab memang tak cukup BMI. Apatah lagi bila orang duk perli dan sindir sambil ejek-ejek sebab severely underweight. Sape lah yang tak terasa hati bila benda yang sama duk dikata oleh orang-orang yang berbeza.

Sama okay situasi dengan orang yang overweight.

Maka, dengan sebab itulah, lalu berusaha untuk tambah berat badan. Nak bagi ideal dan sihat. Entah macam mana lah tak tahu, dalam tak sampai setahun, jujurnya kalau orang tanya berat badan saya sekarang, saya gitau dah bertambah 10 kg.

Ini seriussss~~~

Bila dah bertambah ni, ada pulak lah orang cakap "eh, muka kenapa da bulat?", "pipi da macam pipi ikan emas", dan macam-macam lagi. Tapi tak ramai la cakap camtu. Ramainya yang tumpang gembira sebab saya dah nampak lebih berisi, dah sihat diorang kata. Alhamdulillah.

Tak kurang juga yang kata, hati bahagia ye? Sebab tu berat naik!

Ye ke?


P/S: Dalam itu, tetap ada kerisauan dengan berat yang naik mendadak. Baju tak muat!

You Might Also Like

6 Comments

  1. AJ pun underweight....
    Memang susah sangat berat nak naik...
    Tapi jangan fikir sangat..
    Nanti kita yang runsing... =D

    ReplyDelete
  2. Eloknya sedang-sedang sahaja,
    Gemuk atau kurus, tetap juga cantik :)

    ReplyDelete
  3. nak berisi jgk..ble laaa dapt..huk huk

    ReplyDelete
  4. ha3..
    yg pnting x obesiti ok..:)
    ~~

    ReplyDelete
  5. kmk pn sblm tok gago mok increase weight.. skli tok.. hahahaha.. almost 20kg nait.. T_T

    ReplyDelete
  6. hihihihi sebab tue kira tak berusaha sgt tambahkan berat badan takut nanti bila dah berlebih risau pulak heeee

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com