Kamu Ingat? Saya Lupa...

January 18, 2012

Adam, Idris, Nuh, Hud, Soleh,
Ibrahim, Lut, Ismail, Ishak,
Ya’qub, Yusuf, Ayub, Syuaib,
Musa, Harun, Zulkifli, Daud,
Sulaiman, Ilyas, Ilyasa’,
Yunus, Zakaria, Yahya, Isa,

Muhammad Al Mustafa...

Ape ni, ape ni?

Ni nama-nama 25 Rasul yang wajib kita ketahui sebagai umat Islam. Tadi housemate saya tanya, ape nama nabi selepas Musa? Saya tak dapat jawab, lagu ni pun saya tak hafal. Teruknya saya ni.

Lepas tu gi search kat google lirik lagu 25 Rasul yang Raihan nyanyi tu. Alhamdulillah jumpa. Jadi, bagi yang lupa macam saya tu, boleh la refresh balik ye. :)


P/S: Hinanya hambaMu ini ya Allah... 25 nama Rasul pun tak hadam lagi.

P/S: Beratnya amanah orang-orang yang terpilih guna nama antara 25 Rasul ni.

You Might Also Like

16 Comments

  1. kecik2 dulu slalu nyanyi ha.. kalo ditanye ape nabi slps nbi musa, sy kene nanyi dlu bru igt..heee

    ReplyDelete
  2. msih ingt

    cume nme sy tk tersenarai kikiki

    ReplyDelete
  3. Klu nasyid lgu ni mmg xlupa..cuba suh sebut random...

    ReplyDelete
  4. eka ingat semua nama nabi ni bila eka nyanyi lagu raihan kecik2 dulu...best kan nasyid dulu..mengajar kita macam2...

    lagi yang bulan2 dalam islam..pun hafal dr lagu nasyid...

    bila org tanya siap bernada lagi...

    ALhamdulillah..ingat sampai la ni..

    ReplyDelete
  5. bila sy nyanyi lagu ni sy ingat turutannya. kat sini, nmpk juga pengaruh lagu yang baik akan beri kesan yang baik

    ReplyDelete
  6. salam...

    hehe...kadang2 lupa gak, tapi kalau suh nyanyi ingat la..hehe

    ReplyDelete
  7. 2 hari lps akak beria bernasyid dgn anak2 murid lagu 10 Malaikat ngan bulan2 Islam..semalam suara ilang..aiseh!cemana nk jadi mentor kalu lagu ni..baru dua lagu sora dah ilang..hehe

    ReplyDelete
  8. kecik2 mmg da hafal.. Alhamdulillah kini masih hafal =)~ smlm br g cramah akidah sunnah waljammaah para nabi2...

    ReplyDelete
  9. suka lagu 25 Rasul nyanyian Raihan tu... anak2 akak nak hafal nama rasul pun senang!

    ReplyDelete
  10. ingat. tapi ak ikut susunan..
    kalau orang tnya on the spot.
    kena nyanyi dulu..
    hahaha.
    nasib baik la masa kecik2 dulu belajar lagu ni..

    ReplyDelete
  11. dni ingat nama2 tu...bagus ada lagu2 nasyid yang buat kita tak lupa :)

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah. ingat lagi lagu ni :D. kadang2 lagu camni banyak membantu kan

    ReplyDelete
  13. assalamuaalikum sunah...manusia ni selalu je jadi seorg yg pelupakan...nice n3...:)

    ReplyDelete
  14. saya pun tak boleh nk ingat semua mengikut turutan..

    tapi lagu tu sy ingat..

    kena nyanyi semula, baru dpt jwb ikut urutan kalo org tnya.. hehe..

    ReplyDelete
  15. as salam..
    alhamdulillah..sentiasa beringat..tanpa mereka juga, sandaran sejarah tidak berlaku..
    teringat manipulasi dajjal dan tentera-tenteranya ketika ini.sedihnya..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com