Tutup ke Bungkus???

November 18, 2011

Beza BUNGKUS dengan TUTUP adalah amat besar.


Situasi 1

Gambar dari SINI

Aisyah: Ahmad, cube teka aku tengah BUNGKUS ape?

Ahmad: Alaaa, nasi lemak.

Aisyah: Aik? Mane ko tau?

Ahmad: Aku nampak nasi terkeluar sikit tu. Lagipun aku tau ko memang jual nasi lemak.

Aisyah: Ok, ok. Cube teka nasi lemak ni banyak ke sikit?

Ahmad: Alaaa lagi senang. Banyak la.

Aisyah: Ha? Camne ko tau ni?

Ahmad: Tengok bentuk dan saiz laa. BUNGKUSan besar, banyak. BUNGKUSan kecik, sikit. Haha kantoi.

Aisyah: Pandainye ko ni.

Ahmad: Bukan aku yang pandai, ko yang tak pandai. Haha.

Aisyah: Ceh. Malas nak tanya.


Situasi 2

Gambar dari SINI

Aisyah: Ahmad, cube teka aku TUTUP ape dengan tudung saji ni?

Ahmad: Hmmm. Ikan goreng?

Aisyah: Salah.

Ahmad: Telur dadar?

Aisyah: Salah lagi.

Ahmad: Karipap?

Aisyah: Salah jugak.

Ahmad: Fail MQA?

Aisyah: Ish. Lagi la salah.

Ahmad: Abis tu ape? Mane la aku nak tau ape yang ko TUTUP tu.

Aisyah: Nasi lemak laa. Cube teka banyak ke sikit?

Ahmad: Ceh. Mane aku nak tau. Malas la jawab.


Maka pilihlah TUTUP aurat, bukan BUNGKUS aurat... :)


Kredit: Ustaz Zamri.

You Might Also Like

33 Comments

  1. erk? bgus punye entri.. ada mkne tersirat yg bgus ni..

    ReplyDelete
  2. huwaaaaa
    sukelahhh
    yang tertutup itu misteri
    wee
    nak buat status la...hehehee

    ReplyDelete
  3. wahhhhhhhhh.... cayalahhhh.. saya nak like 10000000x....

    hebat betul pengolahan ayat ni...

    ReplyDelete
  4. nice!!!

    tertibe kempunan nak makan nasi lemak

    ReplyDelete
  5. i loike! follow blog awak yea..
    follow my blog blk klu sudi

    ReplyDelete
  6. baru je baca pasal nih kat fb kawan....betul tu...jauh bezanya....macam langit dengan bumi....err..*agak2 dapat tak cam ni tagline sape???*

    ReplyDelete
  7. analogi yg best...terbaik la kak..

    ReplyDelete
  8. betul2.. terkena terus..
    kalau x faham jugak tak tahu la kan..

    ReplyDelete
  9. pendekatan yg mudah difahami..jadi, jom tutup..jgn bungkus..

    ReplyDelete
  10. wah dalam maksud nya..betul tu pilihlah yg menutup aurat....kn kak sunah

    ReplyDelete
  11. a'ah ada baca gk td kat FB,,like3

    ReplyDelete
  12. cerita @ modul usrah yg baik buat si anak2 yang baru menjengah dunia baligh...juga baik buat tazkir @ peringatan buat si kakak2 yang terlupa ;) arigatou, nee-chan~!

    ReplyDelete
  13. pendekatan kisah yg baik..dan mudah utk difahami...terbaikkk

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com