Monday, January 30, 2012

Kenapa Timah Contact Lelaki Tu Lagi?

Saya tak tahu kenapa Timah try contact lelaki tu lagi.

Tapi saya bersyukur sebab semuanya berhenti sampai situ aje. Moga Timah boleh lupakan lelaki tu. Harapnya lelaki tu pun melupakan Timah, tak cuba mencari Timah lagi sampai ke rumah. Risau kalau ada dendam dalam hati dia yang buat dia kejar Timah sampai lubang cacing. Naudzubillah.

Sama-sama kita doakan supaya dari kisah tu ada yang amek iktibar dan pengajaran, tak kira lah yang membaca dan mentafsir mahupun diri Timah sendiri. Moga Allah lindungi dia dalam perjalanan hidup dia lepas ni. Doa yang sama juga untuk diri kita semua.

Kita pun ada perjalanan hidup kita. Yang masih terlalu panjang. Eh, betul ke panjang? Itu kita sama-sama tak pasti. Mungkin esok lusa atau bila-bila masa dari sekarang, kita dijemput kembali. Hingga masa tu tiba, teruskan berdoa agar Allah selalu menjaga kita.

Jiji kata...

Sebab kadang-kadang kita malas berdoa...

15 comments:
Write Comments
  1. assalamualaikum sunah...moga2 dijauhkn segala bahaya dr kita semua n ingat Allah itu Maha Mengetahui segala-galanya...:)

    ReplyDelete
  2. jangan percaya org baru kenal..mujurlah Timah itu keras juga pendiriannya dan tak melayan dah lepas itu..

    ReplyDelete
  3. hrp timah jadikqan kisah tu satu pengajaran buat dia.hati2...dunia skrg sgt merbahaya

    ReplyDelete
  4. semoga Timah tidak diapa-apakan. Kita ni kena pandai jaga diri.

    ReplyDelete
  5. walaupun berdoa dlm hati Allah tetap tau kita meminta pertolongn nya :)

    ReplyDelete
  6. moga2 timah dijauhkn daripada terus berhubung ~ huhu..
    kata2 menarik.. mohon berkongsi =)

    ReplyDelete
  7. muahaha..kemain lagi tmblr engko eh..ada gak ayat aku..kombang idong aku ni

    ReplyDelete
  8. kesinambungan soklan akak tadi eh? hahaha.. ok2.. dah paham..dia teringat kot noh... :P

    ReplyDelete
  9. semoga timah xcontact die lagi... buang masa je timah oiiiiihhh...

    #EHH emosi lak tetiba..hihihi

    ReplyDelete
  10. moga timah dilindungi dari lelaki tersebut yang mungkin berniat jahat padanya..

    ReplyDelete
  11. Sesungguhnya DIA Maha Mendengar lagi Maha Pengasih kepada hamba-Nya..walau kita kdg2 tersangat malas utk meminta..huhu insaf

    ReplyDelete
  12. as salam..
    hm..bahayanya..
    moga selamat hendaknya..
    eh..kena u-turn ke entri belakang la nampaknya.

    (^^,)

    perjalanan hidup kita menjadi panjang bila kita kerap melakukan dosa. perjalanan kita menjadi pendek bila kita kerap mencari jalan menuju redha-Nya..

    apabila terasa menjadi pendek, terasa pula apakah salah dan silap yang lalu diampun-Nya..

    apakah akan mengulangi-Nya?
    usah persoalkan..teruskan mencari jalan pulang..

    kerana jalan pulang sebenar tidak akan wujud dalam diri tanpa pertolongan dan keizinan dari-Nya..

    hm...macam tak kena komen ni dengan entri sunah ni.
    maafkan pakcik

    6__9'

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com