DUN Sarawak Bubar Esok!!!

March 20, 2011


Tu diaaaa...tiba-tiba cakap hal politik, leh tak? Ke kamu-kamu semua tak suka? Hahaha~ Saya tak kira! Nak cakap jugak!!!

KM Taib kata esok DUN Sarawak akan dibubarkan, YDP Sarawak, Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng, pun da setuju. So sekarang ni terpulang kepada SPR nak tentukan bila tarikh penamaan calon dan pembuangan undi.

Kata KM Taib: Kemungkinan saya akan bersara adalah sudah dekat, saya akan mengetuai pilihan raya nanti tetapi hanya untuk memastikan semua perkara berjalan lancar dan pemimpin baru dapat dilahirkan.

Walopun gitu, KM Taib gitau Pak Najib yang dia perlukan masa nak buat peralihan kuasa, sape nak ganti dia nanti sebagai KM Sarawak yang baru. Pak Najib kata, ok je...asalkan peralihan kuasa tu tersusun dan tak jejas kestabilan kerajaan yang memerintah. Hurm, cane tu?

KM Taib kata lagi: Saya orang tua, bukan macam Datuk Najib, masih handsome masih muda, ataupun timbalannya yang manis dengan misainya.

Erk! Okie...no komen. Hahaha~

Cumanya timbalan yang manis dengan misai tu ade sebut-sebut tentang hantu jembalang yang bakal muncul. Err...pi lah carik sendiri kat mana-mana paper ye. Hurm...sampei hati kata depa jembalang. Ish ish ish...

Sekian~


P/S: Kena tengok-tengok tiket balik Sarawak ke ni???


JUADAH CAMBEST DI PAGI HARI

You Might Also Like

6 Comments

  1. smngat..hehe

    sunah blaja abis bile

    ReplyDelete
  2. @Miss Ran

    hehehe...semangat ni!!! :p

    erm..lagi setahun insya'Allah..nape?

    ReplyDelete
  3. kitak sik sabar ngundi la ya..hehe

    ReplyDelete
  4. as salam..
    hoho~
    rasanya encik ben dah bagitau kan tips pasal nak buat entri?
    hoho~
    hal politik pun kamu ujia. bagus!
    satu pendekatan yang menarik.
    tapi bab2 hal politik ni, walaupun berbentuk lawak sekalipun, kebnyakkannya orang yang berumur je datang komen. selebihnya, fanatik.

    oh~
    tak perlu beli tiket..
    er.saya lewat komen.hoho
    apa2 pun tampuk pimpinan yang memerintah, tidak mengkucau kacirkan keadaan =)

    hantu jembalang? pengkritik tegar kot?

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com