DUN Sarawak Bubar Esok!!!

March 20, 2011


Tu diaaaa...tiba-tiba cakap hal politik, leh tak? Ke kamu-kamu semua tak suka? Hahaha~ Saya tak kira! Nak cakap jugak!!!

KM Taib kata esok DUN Sarawak akan dibubarkan, YDP Sarawak, Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng, pun da setuju. So sekarang ni terpulang kepada SPR nak tentukan bila tarikh penamaan calon dan pembuangan undi.

Kata KM Taib: Kemungkinan saya akan bersara adalah sudah dekat, saya akan mengetuai pilihan raya nanti tetapi hanya untuk memastikan semua perkara berjalan lancar dan pemimpin baru dapat dilahirkan.

Walopun gitu, KM Taib gitau Pak Najib yang dia perlukan masa nak buat peralihan kuasa, sape nak ganti dia nanti sebagai KM Sarawak yang baru. Pak Najib kata, ok je...asalkan peralihan kuasa tu tersusun dan tak jejas kestabilan kerajaan yang memerintah. Hurm, cane tu?

KM Taib kata lagi: Saya orang tua, bukan macam Datuk Najib, masih handsome masih muda, ataupun timbalannya yang manis dengan misainya.

Erk! Okie...no komen. Hahaha~

Cumanya timbalan yang manis dengan misai tu ade sebut-sebut tentang hantu jembalang yang bakal muncul. Err...pi lah carik sendiri kat mana-mana paper ye. Hurm...sampei hati kata depa jembalang. Ish ish ish...

Sekian~


P/S: Kena tengok-tengok tiket balik Sarawak ke ni???


JUADAH CAMBEST DI PAGI HARI

You Might Also Like

6 Comments

  1. smngat..hehe

    sunah blaja abis bile

    ReplyDelete
  2. @Miss Ran

    hehehe...semangat ni!!! :p

    erm..lagi setahun insya'Allah..nape?

    ReplyDelete
  3. kitak sik sabar ngundi la ya..hehe

    ReplyDelete
  4. as salam..
    hoho~
    rasanya encik ben dah bagitau kan tips pasal nak buat entri?
    hoho~
    hal politik pun kamu ujia. bagus!
    satu pendekatan yang menarik.
    tapi bab2 hal politik ni, walaupun berbentuk lawak sekalipun, kebnyakkannya orang yang berumur je datang komen. selebihnya, fanatik.

    oh~
    tak perlu beli tiket..
    er.saya lewat komen.hoho
    apa2 pun tampuk pimpinan yang memerintah, tidak mengkucau kacirkan keadaan =)

    hantu jembalang? pengkritik tegar kot?

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com