Sekarang Ni... Ramai Lagi Tak Yang Macam Ni...

March 27, 2011


Tadi petang masa tunggu bas kat TBS, sempat ronda-ronda jap dalam TBS tu. Saya dan seorang kawan duduk kat satu kedai makan ni...(lepas duduk kat kedai-kedai makan yang lain jugak lah...:D)

Sambil menunggu kawan saya ke restroom, belek-belek henset. Telinga tertangkap sesuatu, "Nak balik dah? Meh cium kat sini."

Mata melihat seorang wanita dengan seorang budak lelaki dalam belasan tahun, saya kira itu anaknya. Wanita itu pemilik kedai ini rupanya. Tersentuh hati bila melihat si ibu tanpa segan silu meminta anaknya mencium pipinya kiri dan kanan, kemudian di dahi.

Lepas tu si ibu pulak buat benda yang sama pada si anak, berpesan kepada anaknya agar berhati-hati, sebelum mereka berpisah.

Berapa ramai agaknya anak lelaki yang macam dia? Tak malu dan segan cium pipi ibu di depan orang ramai tatkala mahu bertolak untuk pergi jauh, atau mahu berlepas di lapangan terbang.

Berapa ramai lak anak perempuan yang macam dia...kepada si ayah pulak?

Cuba fikirkan, nikmat Allah ni, DIA nak bagi kita sampai bila ek...


ENTRI DIA SAYA BUKAK DULU BILA NAMPAK KAT BLOGLIST

You Might Also Like

49 Comments

  1. akakkk! mak saye dan saye buat cenggitu la ^^

    ReplyDelete
  2. nad buat lg..abg2 nad pon..
    akak g ane??
    cantik kan TBS..
    cam KLIA..huhu

    ReplyDelete
  3. terharu lah kak sunah. malu dengan diri sendiri. terus terang, dah lama tak buat macam tu dekat abah. ;(

    ReplyDelete
  4. nak wat kat bakal isteri..errrrr

    ReplyDelete
  5. yelah anak lelaki makin beso makin malu bila kite nak peluk cium pipi.apatah lagi kalau babahnya yang nak peluk!sedihlah kalau anak dah bujang nanti makin renggang pelukan ibu huhu...kite pun akan peluk abah time lepas salam raya he3...sekali setahun je...malu he3...

    ReplyDelete
  6. ady errrk
    org cte sal mak

    aah malu kalau ayh plok2...hehe da besa kot

    ReplyDelete
  7. kenapa??? biasa je bagi sy.. serius biasa je.. sbb sy memang buat mcm itu kat mak abah..

    ReplyDelete
  8. nak kuar mana² pun cium jugak..

    ReplyDelete
  9. apa² jer bila rasa nak meninggalkan mak abah mesti cium.. smpai lah detik terakhir bernafas didunia ini..

    ReplyDelete
  10. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa....wawawawaaaa..

    ReplyDelete
  11. same with me....smpai skng buat...asal pulang rumah akan buat cam 2...n nak balik UTM pon macam 2 jugak....
    jgn menyesal bila mereka dah tiada....baru terhegeh2 hendak peluk cium ibu kita...

    ReplyDelete
  12. sunah suh betolkan statement saya diatas...saya nak buat kat bakal isteri "nanti"dah kawin

    ReplyDelete
  13. haha nasib ady dh betulkan statmnt...hehe

    salam sunah....rmai je laki cium mak dia....hehe ...lagi2 ank mak kan....

    cuma ank pmpuan kat ayah yg jarang achu tgok...hehe

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah..masih wat camtu lagi...tak malu langsung..ngeee~

    ReplyDelete
  15. selamat malam sunnah.....

    terima kasih dik, atas doa dan ucapan kesejaheraan pada FIL kak ayu...



    PS: alhamdullilah.kedua mertua dan ibubapa kak memang akak akan hadiahkan ciuman sebagai tanda kasih sayang kak..

    ReplyDelete
  16. akak, saya buat lagi ! langsung tak pernah lupa untuk melakukan seperti itu....

    ReplyDelete
  17. ramai lagi kot! hahahhaa...


    ehem3...SJ la orgnya~ lalalla

    ReplyDelete
  18. sy slalu salam cium pipi mak n ayah sy.. tmbh2 kalau nk pergi jauh naik bas.. dpn pintu bas pon jadi.. :D

    ReplyDelete
  19. Nak tau lelaki tu betul macam budak tu, suh dia jalan dengan mak dia sambil pegang tangan macam couple. Hakhak. Best woo berpegang tangan dengan mak masa jalan2. Takdak la awek nak ngorat *bajet hot kejap*

    Setiap kali kita cium tangan mak ayah kita, sedetik perasaan sayang timbul di hati diorang, diampuni dosa-dosa kecil kita kerana menyenangkan mereka. Taktau betul ke ada hadis tu sebab macam penah baca. Tapi yang penting, kena sentiasa gembirakan hati mereka.

    Salah satunya dengan mencium tangan dan wajah mereka sebagai tanda sayang :)

    ReplyDelete
  20. mak xwat camtu . ngah opah je wat . hehehe

    ReplyDelete
  21. besh.. ;) jadi yang pelik dari yang jelik. ;)

    ReplyDelete
  22. pergh.
    KSP wat ja.
    tak ada apa pon nk dimalukan.
    rileks ja.
    cool
    :D

    ReplyDelete
  23. nak jalan jauh, mesti cium tangan mak ayah. cium pipi. dahi dorang. baru dapat berkat.. skng keja jauh, takleh selalu dah cium. hmm...

    ReplyDelete
  24. @NadiRah

    entri baru akak de sebut akak pi mana..:)

    ReplyDelete
  25. @Miss Ran

    hehehe..sweet kan kalo ayah tu rapat dengan anak perempuan..

    ReplyDelete
  26. @KyêrulL

    bagus la resakse ni...anak soleh...alhamdulillah...:)

    ReplyDelete
  27. @Mat Gebu

    pak cik mat komen untuk komen...hahhaa

    ReplyDelete
  28. @Achu

    hahaha!

    hehe..tu la, saya dulu buat pun lepas sorang junior cerita macam mana dia cium pipi ayah dia..dan tersentuh kat situ..

    ReplyDelete
  29. @Citarasa Rinduan

    selamat pagi akak..sama-sama..

    alhamdulillah...:)

    ReplyDelete
  30. @Nordin

    ok gak taktik tu nordin...:p nanti nak pegang tangan ayah la..:D

    melihat wajah ibu bapa mendatangkan pahala...:)

    ReplyDelete
  31. @PeNgEmiS dUniA

    eiks, hehehe...takpe2, nanti wat ngan mak lak ye...

    ReplyDelete
  32. @Muhd Fadil

    takpe, balik umah nanti bila cuti, pi cium depa ye..:)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com