BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, March 27, 2011

Sekarang Ni... Ramai Lagi Tak Yang Macam Ni...


Tadi petang masa tunggu bas kat TBS, sempat ronda-ronda jap dalam TBS tu. Saya dan seorang kawan duduk kat satu kedai makan ni...(lepas duduk kat kedai-kedai makan yang lain jugak lah...:D)

Sambil menunggu kawan saya ke restroom, belek-belek henset. Telinga tertangkap sesuatu, "Nak balik dah? Meh cium kat sini."

Mata melihat seorang wanita dengan seorang budak lelaki dalam belasan tahun, saya kira itu anaknya. Wanita itu pemilik kedai ini rupanya. Tersentuh hati bila melihat si ibu tanpa segan silu meminta anaknya mencium pipinya kiri dan kanan, kemudian di dahi.

Lepas tu si ibu pulak buat benda yang sama pada si anak, berpesan kepada anaknya agar berhati-hati, sebelum mereka berpisah.

Berapa ramai agaknya anak lelaki yang macam dia? Tak malu dan segan cium pipi ibu di depan orang ramai tatkala mahu bertolak untuk pergi jauh, atau mahu berlepas di lapangan terbang.

Berapa ramai lak anak perempuan yang macam dia...kepada si ayah pulak?

Cuba fikirkan, nikmat Allah ni, DIA nak bagi kita sampai bila ek...


ENTRI DIA SAYA BUKAK DULU BILA NAMPAK KAT BLOGLIST



49 comments:

y u y u Z u l a i k h a said...

akakkk! mak saye dan saye buat cenggitu la ^^

NadiRah said...

nad buat lg..abg2 nad pon..
akak g ane??
cantik kan TBS..
cam KLIA..huhu

HAJAR hasan said...

terharu lah kak sunah. malu dengan diri sendiri. terus terang, dah lama tak buat macam tu dekat abah. ;(

AdyBudika said...

nak wat kat bakal isteri..errrrr

||aLeaSaRa|| said...

yelah anak lelaki makin beso makin malu bila kite nak peluk cium pipi.apatah lagi kalau babahnya yang nak peluk!sedihlah kalau anak dah bujang nanti makin renggang pelukan ibu huhu...kite pun akan peluk abah time lepas salam raya he3...sekali setahun je...malu he3...

Miss Ran said...

ady errrk
org cte sal mak

aah malu kalau ayh plok2...hehe da besa kot

KyêrulL said...

kenapa??? biasa je bagi sy.. serius biasa je.. sbb sy memang buat mcm itu kat mak abah..

KyêrulL said...

sebelum tido pun tau.. :)

KyêrulL said...

nak kuar mana² pun cium jugak..

KyêrulL said...

apa² jer bila rasa nak meninggalkan mak abah mesti cium.. smpai lah detik terakhir bernafas didunia ini..

Mat Gebu said...

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa....wawawawaaaa..

mohd zhafri said...

same with me....smpai skng buat...asal pulang rumah akan buat cam 2...n nak balik UTM pon macam 2 jugak....
jgn menyesal bila mereka dah tiada....baru terhegeh2 hendak peluk cium ibu kita...

AdyBudika said...

sunah suh betolkan statement saya diatas...saya nak buat kat bakal isteri "nanti"dah kawin

Achu said...

haha nasib ady dh betulkan statmnt...hehe

salam sunah....rmai je laki cium mak dia....hehe ...lagi2 ank mak kan....

cuma ank pmpuan kat ayah yg jarang achu tgok...hehe

~...AmALinA....~ said...

alhamdulillah..masih wat camtu lagi...tak malu langsung..ngeee~

Citarasa Rinduan said...

selamat malam sunnah.....

terima kasih dik, atas doa dan ucapan kesejaheraan pada FIL kak ayu...



PS: alhamdullilah.kedua mertua dan ibubapa kak memang akak akan hadiahkan ciuman sebagai tanda kasih sayang kak..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

budak lelaki jarang buat kan?

qasehraihan said...

saya cmtu pe dgn mak sy..hihi

meaw said...

akak, saya buat lagi ! langsung tak pernah lupa untuk melakukan seperti itu....

shahjiehan said...

tbs tu apa??

jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Saya Sayang emak saya

shahjiehan said...

ramai lagi kot! hahahhaa...


ehem3...SJ la orgnya~ lalalla

Solihin Zubir said...

sy slalu salam cium pipi mak n ayah sy.. tmbh2 kalau nk pergi jauh naik bas.. dpn pintu bas pon jadi.. :D

Nordin said...

Nak tau lelaki tu betul macam budak tu, suh dia jalan dengan mak dia sambil pegang tangan macam couple. Hakhak. Best woo berpegang tangan dengan mak masa jalan2. Takdak la awek nak ngorat *bajet hot kejap*

Setiap kali kita cium tangan mak ayah kita, sedetik perasaan sayang timbul di hati diorang, diampuni dosa-dosa kecil kita kerana menyenangkan mereka. Taktau betul ke ada hadis tu sebab macam penah baca. Tapi yang penting, kena sentiasa gembirakan hati mereka.

Salah satunya dengan mencium tangan dan wajah mereka sebagai tanda sayang :)

PeNgEmiS dUniA said...

mak xwat camtu . ngah opah je wat . hehehe

fRaMe+LenSeS said...

besh.. ;) jadi yang pelik dari yang jelik. ;)

~Kirin Selama Perak~ said...

pergh.
KSP wat ja.
tak ada apa pon nk dimalukan.
rileks ja.
cool
:D

Muhd Fadil said...

nak jalan jauh, mesti cium tangan mak ayah. cium pipi. dahi dorang. baru dapat berkat.. skng keja jauh, takleh selalu dah cium. hmm...

Sunah Mohammad said...

@y u y u Z u l a i k h a

bagus, bagus!

Sunah Mohammad said...

@NadiRah

entri baru akak de sebut akak pi mana..:)

Sunah Mohammad said...

@HAJAR hasan

lepas ni buat la ek...:)

Sunah Mohammad said...

@AdyBudika

nasib bek da tukar kan kat bawah tu..

Sunah Mohammad said...

@||aLeaSaRa||

hehehe...malu jugak, tapi usahakan...;)

Sunah Mohammad said...

@Miss Ran

hehehe..sweet kan kalo ayah tu rapat dengan anak perempuan..

Sunah Mohammad said...

@KyêrulL

bagus la resakse ni...anak soleh...alhamdulillah...:)

Sunah Mohammad said...

@Mat Gebu

pak cik mat komen untuk komen...hahhaa

Sunah Mohammad said...

@mohd zhafri

yezza..that's it zhafri..

Sunah Mohammad said...

@Achu

hahaha!

hehe..tu la, saya dulu buat pun lepas sorang junior cerita macam mana dia cium pipi ayah dia..dan tersentuh kat situ..

Sunah Mohammad said...

@~...AmALinA....~

hehehe..

Sunah Mohammad said...

@Citarasa Rinduan

selamat pagi akak..sama-sama..

alhamdulillah...:)

Sunah Mohammad said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim)

diorang pemalu kak comot..:D

Sunah Mohammad said...

@qasehraihan

dengan ayah lak? :p

Sunah Mohammad said...

@meaw

wahhh~~ good, good!

Sunah Mohammad said...

@shahjiehan

TBS tu..da tau da kan..:p

bagus2!

Sunah Mohammad said...

@Solihin Zubir

hehehe..sampai depan pintu bas lak tu...

Sunah Mohammad said...

@Nordin

ok gak taktik tu nordin...:p nanti nak pegang tangan ayah la..:D

melihat wajah ibu bapa mendatangkan pahala...:)

Sunah Mohammad said...

@PeNgEmiS dUniA

eiks, hehehe...takpe2, nanti wat ngan mak lak ye...

Sunah Mohammad said...

@fRaMe LenSeS

betul, betul..:)

Sunah Mohammad said...

@~Kirin Selama Perak~

hahaha~ okie!

Sunah Mohammad said...

@Muhd Fadil

takpe, balik umah nanti bila cuti, pi cium depa ye..:)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.