Mereka Berebut Pasal Tunang...


Ops, bukan berebut tunang betul-betul...tapi berebut nak berdebat pasal pertunangan. Malam ni takde entri, jadi meh kita tengok perdebatan diorang. Ni antara komen-komen menarik yang diberikan oleh pembaca untuk entri Kenapa Merahsiakan Pertunangan? Kalo tak jelas gambo tu, pandai-pandai klik la ye...


Erk... Pasang yang lain ye? Ish, ish, ish.. Tak baik tuuu... Da menyimpang niat merahsiakan pertunangan kerana mengikut syariatNya...huhuhu...


Saya salute dengan Myra Jay ni!!! Sangat sweet, ok?


Erk! Hahahahahahahaha~ adoiiii...kak Deqdeq sayang! Saya tak bertunang lagi lerrrr...adohhhhh...semangat betul akak komen! :D Insya'Allah nanti saya jemput...;)


Haaa...ni komen paling berupaya memahamkan semua. Ini yang sepatutnya, kalo orang da bertanya tu, kita kena jawab yang betul lah kan...takleh nak semunyik-semunyik dah...lagipun, tak semua mulut kita dapat pegang...amanah masing-masing. :)

Hehehe...yang lain pun, terima kasih sebab berkongsi pandangan ye. Alhamdulillah, kita bagi pemahaman kepada semua. Sebab tak ramai yang tahu benda ni. Bila da tahu, kita berusaha untuk amalkan, dan part ni lah nanti susah sebenarnya. Kita da faham, tapi orang lain di sekeliling kita belum tentu faham, kan? Jadi...berusahalah sekadar yang mampu.

Okie~ selamat bertunang kepada semua orang...:D

16 comments:

  1. selamat btunang kpd..yg bakal2 btunang :)

    ReplyDelete
  2. la..ye ke dah baca, cesss....


    hmmm

    Sunnah mesti dah bertunang kan... !! sbb tu syap je... hahahahahha

    ReplyDelete
  3. @shahjiehan

    ha'ah...dah baca lama dulu...:p

    erk, ni tak baca ke entri kat atas???

    ReplyDelete
  4. oke. nk bertunang senyap2 gak la. mama n ayah pon tak leh taw.

    hehe

    ReplyDelete
  5. like la..tapi btunang yang hebahkan kpd kaum kerabat tu kan adat je..nuat mjlis n mcm2 lg..

    tung bile kite da dilamar dan stuju..maka kite sah jd tunang tp blum kawen lg..jgn gtl2 duk lempang anak org sesuka ati=P

    ReplyDelete
  6. stuju dgn pdpt Aretiks tu...
    sunah bila nak bertunang..
    tp nape btunang xnk org tau ek??ok pe..hehe

    ReplyDelete
  7. ye ke kak sunnah?terima kaseh...bese la...da putus..tapi pengalaman mengajar zue erti percintaan sebenar. jaop zue buat entry..nnti zue tag kak sunnah

    ReplyDelete
  8. kak sunnah kene tag

    http://onlymezue.blogspot.com/2011/03/pengalaman-mematangkan.html

    ReplyDelete
  9. hal pertunangan itu tidak boleh disembunyikan, juga tidak boleh dihebohkan seperti perkahwinan.hadis tersebut daief @ lemah..nabi xde Kate sembunyikn pertunangan..tpi nabi Kate war2 kn perkahwinan

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com

Powered by Blogger.