BLOG ENCIK SUAMI

Monday, March 28, 2011

Mereka Berebut Pasal Tunang...


Ops, bukan berebut tunang betul-betul...tapi berebut nak berdebat pasal pertunangan. Malam ni takde entri, jadi meh kita tengok perdebatan diorang. Ni antara komen-komen menarik yang diberikan oleh pembaca untuk entri Kenapa Merahsiakan Pertunangan? Kalo tak jelas gambo tu, pandai-pandai klik la ye...


Erk... Pasang yang lain ye? Ish, ish, ish.. Tak baik tuuu... Da menyimpang niat merahsiakan pertunangan kerana mengikut syariatNya...huhuhu...


Saya salute dengan Myra Jay ni!!! Sangat sweet, ok?


Erk! Hahahahahahahaha~ adoiiii...kak Deqdeq sayang! Saya tak bertunang lagi lerrrr...adohhhhh...semangat betul akak komen! :D Insya'Allah nanti saya jemput...;)


Haaa...ni komen paling berupaya memahamkan semua. Ini yang sepatutnya, kalo orang da bertanya tu, kita kena jawab yang betul lah kan...takleh nak semunyik-semunyik dah...lagipun, tak semua mulut kita dapat pegang...amanah masing-masing. :)

Hehehe...yang lain pun, terima kasih sebab berkongsi pandangan ye. Alhamdulillah, kita bagi pemahaman kepada semua. Sebab tak ramai yang tahu benda ni. Bila da tahu, kita berusaha untuk amalkan, dan part ni lah nanti susah sebenarnya. Kita da faham, tapi orang lain di sekeliling kita belum tentu faham, kan? Jadi...berusahalah sekadar yang mampu.

Okie~ selamat bertunang kepada semua orang...:D



16 comments:

hanim azhari said...

selamat btunang kpd..yg bakal2 btunang :)

shahjiehan said...

la..ye ke dah baca, cesss....


hmmm

Sunnah mesti dah bertunang kan... !! sbb tu syap je... hahahahahha

Sunah Mohammad said...

@hanim azhari

hehe...selamat-selamat~

Sunah Mohammad said...

@shahjiehan

ha'ah...dah baca lama dulu...:p

erk, ni tak baca ke entri kat atas???

Naddia said...

oke. nk bertunang senyap2 gak la. mama n ayah pon tak leh taw.

hehe

Miss Ran said...

like la..tapi btunang yang hebahkan kpd kaum kerabat tu kan adat je..nuat mjlis n mcm2 lg..

tung bile kite da dilamar dan stuju..maka kite sah jd tunang tp blum kawen lg..jgn gtl2 duk lempang anak org sesuka ati=P

qasehraihan said...

stuju dgn pdpt Aretiks tu...
sunah bila nak bertunang..
tp nape btunang xnk org tau ek??ok pe..hehe

mynameismy said...

hehe.

my dah bertunang...^_^

Sunah Mohammad said...

@Naddia

hoh! itu melampau! hahaha~

Sunah Mohammad said...

@Miss Ran

kadang2 adat melebihi syariat..:)

Sunah Mohammad said...

@qasehraihan

saya da kupas sebelum ni...:)

Sunah Mohammad said...

@mynameismy

alhamdulillah..:)

Zue Cancer said...

ye ke kak sunnah?terima kaseh...bese la...da putus..tapi pengalaman mengajar zue erti percintaan sebenar. jaop zue buat entry..nnti zue tag kak sunnah

Sunah Mohammad said...

@Zue Cancer

oh, okie~ :)

Zue Cancer said...

kak sunnah kene tag

http://onlymezue.blogspot.com/2011/03/pengalaman-mematangkan.html

Unknown said...

hal pertunangan itu tidak boleh disembunyikan, juga tidak boleh dihebohkan seperti perkahwinan.hadis tersebut daief @ lemah..nabi xde Kate sembunyikn pertunangan..tpi nabi Kate war2 kn perkahwinan

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.